Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TDL1001 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili - I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BURAK ALKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BELKIS KAYMAK Öğ.Gör. BURAK ALKAN Öğ.Gör. Meliha Yonca ERDEM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türkçenin yapısı ve temel dilbilgisi özelliklerinin kavranması, okunan metinlerin gerektiği gibi anlaşılması, öğrencilerin sözvarlığının genişletilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim, Bir İletişim Aracı Olarak Dil | |
2) | Dil Göstergeleri, Dilin İşlevleri, Dil ve Kültür | |
3) | Dillerin Sınıflandırılması ve Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri | |
4) | Türkçede Sözcük Yapısı | |
5) | Ses Bilgisi | |
6) | Sözcük Türleri-I (İsim ve Fiil) | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Sözcük Türleri-II (Sıfat ve Zamir) | |
9) | Sözcük Türleri-III (Edat, Zarf, Bağlaç) | |
10) | Cümle Bilgisi ve Cümlenin Ögeleri | |
11) | Yapı ve Anlamlarına Göre Cümleler | |
12) | Sözcükte Anlam-I | |
13) | Sözcükte Anlam-II | |
14) | Cümlede Anlam | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | http://uzes.sisli.edu.tr/ (Uzaktan Eğitim) TEAMS/Youtube (Online, Senkron ve Asenkron Ders) OİS LMS (Ders Notları) |
Diğer Kaynaklar: | Dr. Mehmet Sarı, Fakülte ve Yüksekokullar İçin Türk Dili Ders Kitabı, Ankara, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
5) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
7) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
9) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 60 |