Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FTR1006 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizik Tedavi Yöntemleri-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | HAMİT TOLGA ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizik Tedavi Teknikerinin görev ve sorumlulukları, etik prensipler, fiziksel modaliteler ve elektroterapiye yönelik bilgilere sahip olması |
Dersin İçeriği: | Derse giriş. Kavram ve tanımlar. Öğrenme hedefleri Fizik tedavide ısının kullanımı Yüzeyel ısı modaliteleri-I ( hot-pack, parafin, cold pack) Yüzeyel ısı modaliteleri-II ( Whirpool, İnfraruj, Fluidoterapi) Yüzeyel Isı Modaliteleri için Uygulama-I Yüzeyel Isı Modaliteleri için Uygulama-II Derin Isı Modaliteleri-I (US) Yüzeyel ısı modaliteleri-II ( KDD, MDD) Derin ıs modaliteleri için uygulama-I Derin ıs modaliteleri için uygulama-II TENS modalitesi-I TENS modalitesi-II TENS modaliteleri için uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi ( Prof. Dr. Arzu Razak ÖZDİNÇLER) Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1. Fizyoterapi mesleğinde sektörün ihtiyaçları doğrultusunda bilimsel ve teknolojik bilgi donanımı olan gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli ve kalifiye insan gücüne sahip meslek elemanları yetiştirmek. 2. Değişen sağlık koşullarına uyum sağlayabilen, problem çözme becerisine sahip, verimli, iletişim becerileri yüksek, ekip çalışmasına yatkın, teknolojik araç ve gereçleri kullanabilen mesleki becerilerle donatılmış ve insan sağlığına, önem veren toplumsal sorumluluklarını bilen, Fizyoterapi teknikerleri yetiştirmek. 3. Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde meslek elemanları yetiştirmek. 4. Evrensel mesleki etik, insan hakları ve hasta hakları bilincine sahip bireyler yetiştirmek. 5. Bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen, kendini sürekli yenileyen ve geliştiren meslek elemanları yetiştirmek. | |||||||
2) Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlamaktır. | |||||||
3) Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde meslek elemanları yetiştirmek. | |||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||
6) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||
7) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1. Fizyoterapi mesleğinde sektörün ihtiyaçları doğrultusunda bilimsel ve teknolojik bilgi donanımı olan gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli ve kalifiye insan gücüne sahip meslek elemanları yetiştirmek. 2. Değişen sağlık koşullarına uyum sağlayabilen, problem çözme becerisine sahip, verimli, iletişim becerileri yüksek, ekip çalışmasına yatkın, teknolojik araç ve gereçleri kullanabilen mesleki becerilerle donatılmış ve insan sağlığına, önem veren toplumsal sorumluluklarını bilen, Fizyoterapi teknikerleri yetiştirmek. 3. Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde meslek elemanları yetiştirmek. 4. Evrensel mesleki etik, insan hakları ve hasta hakları bilincine sahip bireyler yetiştirmek. 5. Bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen, kendini sürekli yenileyen ve geliştiren meslek elemanları yetiştirmek. | |
2) | Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlamaktır. | |
3) | Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde meslek elemanları yetiştirmek. | |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
6) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
7) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |