Spor Yönetimi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SYP2006
Ders İsmi: Sporda Sponsorluk
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ÖZNUR AYIK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sponsorluk kavramlarını öğrenerek, spor endüstrisi içerisinde çalıştıkları organizasyonlarda sponsorluk faaliyetlerin etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Sponsorluk ve spor organizasyonları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecektir
Spor alanında yapılan sponsorluk uygulamalarını analiz edebilecektir
Sponsorluk uygulamalarının verimliliğini değerlendirebilecektir
Bir spor organizasyonu için sponsorluk ve pazarlama planı hazırlayabilecektir
Spor sponsorluğunun temel kavramlarını öğrenmek
Organizasyonların sponsor arama çalışmalarını yönetebilmek
Güvenli sponsorluk anlaşmaları yapma becerisine sahip olmak
Sponsorluğun tutundurma bileşenleri ile ilişkisini kavramak
Sponsorluk faaliyetinin etkililiğini sağlamak konusunda bilgi sahibi olmak
Örnek bir sponsorluk dosyası ve anlaşması oluşturabilmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur ve alanda uzman olan gruplara alanları ile ilgili bilgilerini aktarır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Diğer alanlarda (örneğin, pazarlama, halkla ilişkiler, etkinlik yönetimi ve spor tesisleri gibi) çalışabilme yeteneği kazanabilmek
2) Spor Yönetimi alanında Mesleki gelişime yönelik çalışmaları planlayarak açıklar.
3) Spor hizmetlerinin üretilmesi ve yönetim süreçlerini analiz eder ve öz-değerlendirme yapar; planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır.
4) Spor yönetimi alanın gereksinim duyduğu kuramsal ve güncel gereksinimlerini belirler. Spor yönetimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir
5) Spor Yönetimi alanındaki bilgileri takip edip kullanabilir, meslektaşlarına düşüncelerini ve sorunlarına ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. İletişim ve toplumsal sorumluluk bilinci için proje ve etkinlik düzenleyebilir.
6) Spor Yönetimi alanındaki organizasyonların yönetim sürecini, planlar, organize eder, karar verir ve geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Spor yönetimi alanında faaliyet gösteren kamu ve özel sektörün iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Spor yönetimi alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar
2) Spor yönetimi alanındaki sportif organizasyonları, bağımsız olarak yürütebilir.
3) Ulusal ve uluslararası spor organizasyonu projeleri hazırlayıp uygulayabilme ve öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alabilir. Organizasyon sürecinde, bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluğundaki bireyleri yönetir
4) Spor Yöneticiliği alanında en üst düzeyde sporcu yetiştirebilecek tesis, alt yapı ve bilimsel programları planlar ve yönetir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Spor yönetim alanında karşılaştığı bir sorunu, bağımsız olarak değerlendirmek, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek ve sonuçları değerlendirmek
Öğrenme Yetkinliği
1) Spor yönetimine yakın disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olur, hizmet verme süreçleri, alanındaki örgütler, alana özgü araştırma yöntemleri, yasal düzenlemeleri bilir ve spor yönetiminin meslek standartları, sorunları ve alternatif çözüm yollarını bilir
2) Ülkemizde ve dünyada yaşanan güncel olayları, ileri düzeydeki bilgi ve becerileriyle eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
3) Spor Yöneticiliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi, kişisel bilgilerin gizliliği, temel hak ve hürriyetler, yasal mevzuat ve kişisel bakım, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Spor Sponsorluğu: Kavram ve Özellikler YOK
2) Spor Sponsorluğunun Yararları ve Olası Sakıncaları YOK
3) Sponsorluk Yönetimi ve Bütçesi YOK
4) Sponsorluk Fiyatlandırma Stratejileri YOK
5) Sponsor Gereksinimlerini Belirlemek YOK
6) Sponsorluk Anlaşması YOK
7) Ara Sınav Ders notları
8) Sponsorluk Duyurumu, Duyurum Araçları ve Sponsorlukta Kullanımı YOK
9) Sponsorluğun Değerlendirilmesi ve Ölçümü YOK
10) Sponsorluk Ölçümünün Önemi YOK
11) Sponsorluk Ölçümünde Kullanılan Araştırma Teknikleri YOK
12) Sponsorluk Ölçümünde Kullanılan Yöntemler YOK
13) Sinsi Pazarlama ve Sponsorluk YOK
14) Sponsorluk Etkiliğinin Değerlendirilmesi YOK
15) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Spor Sponsorluğu: Kavram ve Özellikler
Spor Sponsorluğunun Yararları ve Olası Sakıncaları
Sponsorluk Yönetimi ve Bütçesi
Sponsorluk Fiyatlandırma Stratejileri
Sponsor Gereksinimlerini Belirlemek
Sponsorluk Anlaşması
Sponsorluk Duyurumu, Duyurum Araçları ve Sponsorlukta Kullanımı
Sponsorluğun Değerlendirilmesi ve Ölçümü
Sponsorluk Ölçümünün Önemi
Sponsorluk Ölçümünde Kullanılan Araştırma Teknikleri
Sponsorluk Ölçümünde Kullanılan Yöntemler
Sinsi Pazarlama ve Sponsorluk
Sponsorluk Etkiliğinin Değerlendirilmesi
Sports Sponsorship: Concepts and Features
Benefits and Potential Drawbacks of Sports Sponsorship
Sponsorship Management and Budget
Sponsorship Pricing Strategies
Determining Sponsor Requirements
Sponsorship Agreement
Sponsorship Announcement, Announcement Tools and Use in Sponsorship
Sponsorship Assessment and Measurement
The Importance of Sponsorship Measurement
Research Techniques Used in Sponsorship Measurement
Methods Used in Sponsorship Measurement
Sneaky Marketing and Sponsorship
Evaluation of Sponsorship Effectiveness


Diğer Kaynaklar: Lagee W. (2005) Sport Sponsorship and Marketing Communications. A European Perspective. Prentice Hall, London
Mehmet BAŞ (2008) Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 / 3
Okay, A. Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk Epsilon Yayıncılık Melisa Matbaacılık İstanbul, (1998).
Aydemir Okay(2000), Sponsorluk, İstanbul: Der Yayınları Fikret Soyer, Sporda Sponsorluk, Ankara: Gazi Yayınları,
Argan, M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi, 1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

6

11

13

15

2

3

4

12

14

7

9

10

16

8

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
9) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
10) - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
11) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
9) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
10) - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
11) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 1 6 6
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 16 16
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 120