Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENG1001
Ders İsmi: Yabancı Dil-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU
Dersi Veren(ler): NESLIHAN GULUCU
BARAN HANAĞASI
Öğ.Gör. TUBA KILIÇKAYA
Öğ.Gör. HELIN KAYMAK
Öğ.Gör. OLCAY ÖZÜPEK
Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel düzeyde yabancı dil İngilizce eğitimi vermek.
Dersin İçeriği: Dönem sonunda öğrencilerin, öğrendikleri yabancı dilin temel düzey bilgi birikimine sahip olurlar.
Cümle yapısı, kelimelerin telaffuzu gibi konularda temel düzey beceriler kazanırlar.
Zamanlar ve temel düzey dilbilgisi öğrenirler
Okudukları temel düzey metinleri anlayabilirler
Günlük konuşmaları anlayabilir ve sorulan sorulara cevap verebilirler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ana dil ve hedef dilin cümle yapıları – Selamlama, Kendini ve bir başkasını tanıtma kalıpları ve dilbilgisi kuralları Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
2) Ülkeler ve Uyruklar, Kendinden bahsetme Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
3) To be’; tekil ve çoğul kullanım kuralları, Soru cümleleri ve kısa soru cevaplar Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
4) Kişi Zamirleri, Aitlik(İyelik) Sıfatları ve aile bireyleri tanıma Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
5) Sıfatlar , Zıt Anlamlı Sıfatlar ve sıfatlarla beraber ‘very’ pekiştirme kullanımı Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
6) Articles ‘a-an’ ve isimlerin tekil-çoğul dilbilgisi kuralları
7) Ara Sınav
8) The Present Simple Tense Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
9) Geniş zaman kullanım kurallarında geniş zaman edatlarının kullanımı Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
10) Geniş zamanda olumlu, olumsuz, soru cümleleri ve Y/N soru-cevapları Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
11) Geniş zamanda üçüncü tekil şahıs he/she/it kuralı ve yardımcı fiil do-does,don’t-doesn’t kullanım kuralları Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
12) Geniş zamanda günlük rutinlerden bahsetme, günlük rutinler için sıklıkla kullanılan fiillerin çalışması ve okuma metinleri ve boşluk doldurma alıştırmaları Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
13) Geniş zamanda –every ile ilgili ifadelerin kullanımları ve cümle dizilim içindeki yeri, Pazar günü rutinlerinden bahsetme, okuma ve yazma çalışmaları Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
14) Saat söyleme, haftanın günleri ve günlük ingilizce kullanım ifadeleri İşaret zamirleri this,that,these,those kullanımları Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge
2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge
Diğer Kaynaklar: 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge
2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 60