Dersin Amacı: |
İnsan Hakları Hukukunun, hukuk düzeni içindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olmak ve bir uygulama disiplini olan insan hakları hukukunda, edinilecek bilgiyi kullanılabilir düzeye getirmek dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği: |
İnsan Hakları Kavramı, İnsan Hakları Hukukunun Genel Teorisi, Ulusal Hukukta İnsan Hakları, Ulasalüstü Hukukta İnsan Hakları, Ulusal Hukukta Bir Başvuru Mekanizması Olarak Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru, Ulusalüstü ve Uluslararası İnsan Hakları’na Genel Bakış, Ulusalüstü İnsan Hakları Hukukunun Kurumsallaşması ve Tarihi, Birleşmiş Milletlerin Kuruluşu, İnsan Haklarının Kategorik Olarak Ortaya Çıkışı (Birinci, İkinci ve Üçüncü Kuşak Haklar), Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi, BM’nin Diğer Uluslararası Belgeleri, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi: Ortaya Çıkışı, Türkiye’nin Taraf Olması, AİHM’nin Kuruluşu, İşleyişi, Teşkilatı, AİHS’nin Ek Protokolleri, AİHS ve Ek Protokollerinin İç Hukuktaki Yeri, AİHM’ne Başvuru Usulleri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan Hakları Kavramı, İnsan Hakları Hukukunun Genel Teorisi |
Yok |
2) |
Ulusal Hukukta İnsan Hakları |
Yok |
3) |
Ulasalüstü Hukukta İnsan Hakları |
Yok |
4) |
Ulusal Hukukta Bir Başvuru Mekanizması Olarak Anayasa Mahkemesi’ne Bireysel Başvuru |
Yok |
5) |
Ulusalüstü ve Uluslararası İnsan Hakları’na Genel Bakış |
Yok |
6) |
Ulusalüstü İnsan Hakları Hukukunun Kurumsallaşması ve Tarihi |
Yok |
7) |
Ara Sınav |
Ders Kitabı |
8) |
Birleşmiş Milletlerin Kuruluşu, İnsan Haklarının Kategorik Olarak Ortaya Çıkışı (Birinci, İkinci ve Üçüncü Kuşak Haklar) |
Yok |
9) |
Evrensel İnsan Hakları Bildirgesi |
Yok |
10) |
BM’nin Diğer Uluslararası Belgeleri |
Yok |
11) |
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi: Ortaya Çıkışı, Türkiye’nin Taraf Olması |
Yok |
12) |
AİHM’nin Kuruluşu, İşleyişi, Teşkilatı |
Yok |
13) |
AİHS’nin Ek Protokolleri, AİHS ve Ek Protokollerinin İç Hukuktaki Yeri |
Yok |
14) |
AİHM’ne Başvuru Usulleri |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Ders Kitabı |
16) |
Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumlulukların önemini kavramıştır. |
5 |
2) |
Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. |
2 |
3) |
Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. |
3 |
4) |
Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. |
5 |
5) |
Analitik düşünme yeteneğini kazanır. |
2 |
6) |
Türk Yargı sistemine hakimdir. |
2 |
7) |
Dünya kültürlerine açık,farklı inanç,yaşam ve düşünce biçimlerine saygılı,bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgular. |
5 |
8) |
Hayat boyu öğrenmenen önemini benimseyerek,bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
3 |
9) |
Ulusal ve Uluslararası boyutlarda yargı ve diğer ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
10) |
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. |
1 |
11) |
Alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. |
1 |
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. |
1 |
13) |
Türkçenin yapısı ve temel dil bilgisi özelliklerini kavrayarak okuduğu metinleri gerektiği gibi anlar ve söz varlığının zenginleşmesiyle, yazılı ve sözlü ifade aracı olarak Türkçeyi doğru konuşup yazabilme yeteneği kazanır. |
1 |