Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MTP2026 | ||||||||
Ders İsmi: | Drapaj | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. STAFF 1 | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. LÜTFİYE GÜL GÜNDÜZ Öğ.Gör. STAFF 1 |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Prova mankeni üzerinde tekniğe uygun drapaj çalışmaları yapabilme ve uygulayabilme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Drapaj Uygulama Yöntem ve Teknikleri ile İlgili Temel Bilgiler | Yok |
2) | Prova Mankeninin Tanıtılması/ Prova Mankenini Model Uygulamaya Hazırlama İşlemleri | Yok |
3) | Drapaj Uygulaması Teknik Çalışmalar | Yok |
4) | Drapaj Uygulaması Teknik Çalışmalar | Yok |
5) | Simetrik Model Drapaj Uygulamaları | Yok |
6) | Asimetrik Model Drapaj Uygulamaları | Yok |
7) | Ara Sınav | Ders Notları |
8) | Drapaj Uygulamalarının Giysi Kalıplarına Dönüştürülme İşlemleri | Yok |
9) | Giysi Provası Uygulama Teknikleri | Yok |
10) | Provalı Giysinin Düzenleme ve Biçimlendirme İşlemleri | Yok |
11) | Drapaj Uygulamaları (Etek/Pantolon) | Yok |
12) | Drapaj Uygulamaları (Bluz/Gömlek/Büstiyer) | Yok |
13) | Drapaj Uygulamaları (Elbise) | Yok |
13) | Drapaj Uygulamaları (Elbise) | Yok |
13) | Drapaj Uygulamaları (Elbise) | Yok |
14) | Giysi Provası Uygulama Teknikleri | Yok |
15) | Final Sınavı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | - Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. London: Laurence King Publishing. - Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. London: Laurence King Publishing. - Nakamichi, T. (2012). Pattern Magic: Stretch Fabrics. London: Laurence King Publishing. - Nakamichi, T. (2016). Pattern Magic 3. London: Laurence King Publishing. - Kiisel, K. (2013). Draping: The Complete Course. London: Laurence King Publishing. - Sato, H. (2012). Drape Drape. London: Laurence King Publishing. - Sato, H. (2012). Drape Drape 2. London: Laurence King Publishing. - Sato, H. (2013). Drape Drape 3. London: Laurence King Publishing. Alanla ilgili yapılan akademik çalışmalar, makaleler ve ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | - Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. London: Laurence King Publishing. - Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. London: Laurence King Publishing. - Nakamichi, T. (2012). Pattern Magic: Stretch Fabrics. London: Laurence King Publishing. - Nakamichi, T. (2016). Pattern Magic 3. London: Laurence King Publishing. - Kiisel, K. (2013). Draping: The Complete Course. London: Laurence King Publishing. - Sato, H. (2012). Drape Drape. London: Laurence King Publishing. - Sato, H. (2012). Drape Drape 2. London: Laurence King Publishing. - Sato, H. (2013). Drape Drape 3. London: Laurence King Publishing. Alanla ilgili yapılan akademik çalışmalar, makaleler ve ders notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
5) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
7) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
9) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Proje | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 90 |