Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MTP2026
Ders İsmi: Drapaj
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. STAFF 1
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. LÜTFİYE GÜL GÜNDÜZ
Öğ.Gör. STAFF 1
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Prova mankeni üzerinde tekniğe uygun drapaj çalışmaları yapabilme ve uygulayabilme becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1. Drapaj teknik uygulamaları ile ilgili temel bilgileri kazanır.
2) 2. Drapaj teknik uygulamaları ile ilgili uygulamalı becerileri kazanır.
3) 3. Model resminde görülen giysi tasarımlarını drapaj tekniği kullanarak uygular ve giysi kalıplarını hazırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Drapaj Uygulama Yöntem ve Teknikleri ile İlgili Temel Bilgiler Yok
2) Prova Mankeninin Tanıtılması/ Prova Mankenini Model Uygulamaya Hazırlama İşlemleri Yok
3) Drapaj Uygulaması Teknik Çalışmalar Yok
4) Drapaj Uygulaması Teknik Çalışmalar Yok
5) Simetrik Model Drapaj Uygulamaları Yok
6) Asimetrik Model Drapaj Uygulamaları Yok
7) Ara Sınav Ders Notları
8) Drapaj Uygulamalarının Giysi Kalıplarına Dönüştürülme İşlemleri Yok
9) Giysi Provası Uygulama Teknikleri Yok
10) Provalı Giysinin Düzenleme ve Biçimlendirme İşlemleri Yok
11) Drapaj Uygulamaları (Etek/Pantolon) Yok
12) Drapaj Uygulamaları (Bluz/Gömlek/Büstiyer) Yok
13) Drapaj Uygulamaları (Elbise) Yok
13) Drapaj Uygulamaları (Elbise) Yok
13) Drapaj Uygulamaları (Elbise) Yok
14) Giysi Provası Uygulama Teknikleri Yok
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. London: Laurence King Publishing.
- Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. London: Laurence King Publishing.
- Nakamichi, T. (2012). Pattern Magic: Stretch Fabrics. London: Laurence King Publishing.
- Nakamichi, T. (2016). Pattern Magic 3. London: Laurence King Publishing.
- Kiisel, K. (2013). Draping: The Complete Course. London: Laurence King Publishing.
- Sato, H. (2012). Drape Drape. London: Laurence King Publishing.
- Sato, H. (2012). Drape Drape 2. London: Laurence King Publishing.
- Sato, H. (2013). Drape Drape 3. London: Laurence King Publishing.
Alanla ilgili yapılan akademik çalışmalar, makaleler ve ders notları.
Diğer Kaynaklar: - Nakamichi, T. (2010). Pattern Magic. London: Laurence King Publishing.
- Nakamichi, T. (2011). Pattern Magic 2. London: Laurence King Publishing.
- Nakamichi, T. (2012). Pattern Magic: Stretch Fabrics. London: Laurence King Publishing.
- Nakamichi, T. (2016). Pattern Magic 3. London: Laurence King Publishing.
- Kiisel, K. (2013). Draping: The Complete Course. London: Laurence King Publishing.
- Sato, H. (2012). Drape Drape. London: Laurence King Publishing.
- Sato, H. (2012). Drape Drape 2. London: Laurence King Publishing.
- Sato, H. (2013). Drape Drape 3. London: Laurence King Publishing.
Alanla ilgili yapılan akademik çalışmalar, makaleler ve ders notları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Proje 2 5 10
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 90