Moda Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1032
Ders İsmi: ÇOCUK KATILIMI
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CANSU KÖKEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CANSU KÖKEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek.
Dersin İçeriği: İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Demokrasinin gelişimine paralel olarak; hak, adalet, özgürlük değerlerinin ortaya çıktığını vurgulayacak.
2) İnsan haklarının hiçbir ayrıma (ırk, dil, din) tabi olamayacağını değerlendirecek.
3) 21. yy.da bireyin özgürlüklerinin ön plana çıktığını örneklerle gösterecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı.
2) Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi.
3) Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı.
4) Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri.
5) Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi.
6) İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
7) İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
8) ARASINAV
9) Çocuk Hakları Sözleşmesi
10) Çocuk Hakları Sözleşmesi
11) Ailede çocuk katılımı
12) Okulda çocuk katılımı
13) Toplumda çocuk katılımı
14) Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması
15) Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara
Çifci, A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara
Diğer Kaynaklar: Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara
Çifci,A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Arazi Çalışması 4 8 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 108