Dersin Amacı: |
İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği: |
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı. |
|
2) |
Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi. |
|
3) |
Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı. |
|
4) |
Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri. |
|
5) |
Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi. |
|
6) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
7) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
8) |
ARASINAV |
|
9) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
10) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
11) |
Ailede çocuk katılımı |
|
12) |
Okulda çocuk katılımı |
|
13) |
Toplumda çocuk katılımı |
|
14) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması |
|
15) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
|
5) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
7) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
|
9) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|