Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1051 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Güler SEZGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. Güler SEZGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelemelerini, analiz etmelerini ve uygun davranış biçimlerini geliştirmelerini; örgütsel başarıyı arttırmak üzere hangi davranışların hangi koşullarda etkili olabileceğini ve bireylerin bu davranışlara nasıl yönlendirilebileceğini öğrenmelerini ve işletmedeki davranışsal sorunları analiz edip çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Davranış ile ilgili temel kavramlar. Davranış bilimlerinde yöntemleri kavrama. Davranış düzlemi. Sosyal statü ve rol davranışları. Rol kavramının önemi ve rol belirsizliklerinin işletmenin yapısındaki önemi. Kültür kavramı. Örgüt kültürü. İnanç ve tutumlar. Kişilik ve kişi örgüt bütünleşmesinde kişilik faktörü. Algılama ve öğrenme kuramları. Motivasyon kavramı. Bireyin özellikleri, davranışlar. Grup oluşumları ve davranışları. Bireysel ve grupsal karar alma yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
2) | Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
3) | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
4) | Bireysel Farklılıkların Temelleri; Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
5) | Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
6) | Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
7) | Ara Sınav | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
8) | Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
9) | Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
10) | Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
11) | Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
12) | Örgütlerde Etik Davranışlar, | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
13) | Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Whistleblowing, İşkoliklik, Mobbing (İşyerinde Psikolojik Taciz, Duygusal Zorbalık) | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
14) | Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Değişim Boyutuyla Örgütlerde Sinisizm, Tükenmişlik Sendromu, İş Yaşamında Duygusal Zeka | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
15) | Final Sınavı | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
16) | Final Sınavı | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
7) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |||||||||
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında temel seviyede teorik ve pratik bilgiye sahip olma, bu temel bilgileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, bir problemi analiz etme ve analitik olarak geliştirme, sahip olduğu bu bilgi ve beceriler doğrultusunda bağımsız olarak bir işi yönetebilme, alanında daha yüksek bir eğitime devam etmek için bu bilgi ve birikimleri kullanabilme yetkinliklerinin tamamıma vakıf olunur. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
5) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
7) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
9) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |
10) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 120 |