Çocuk Gelişimi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ÇGP1023
Ders İsmi: Eğitimde Araç Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CANSU KÖKEN
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğretme ortamını etkin kılmak için okulöncesi eğitimde kullanılan araç-gereçlerin hazırlanışı, geliştirilmesi, kullanımı ve değerlendirilmesi ile ilgili ilkeleri öğretmek.
Dersin İçeriği: Araç-gereç planlama, araç-gereç planlamada dikkat edilecek noktalar.Araç-gereç yapma, araç-gereç yaparken dikkat edilecek noktalar, araç-gereçleri uygularken dikkat edilecek noktalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmak ve eğitsel araç gereçler tasarlamak.
2) Sınıf yönetimi için araç gereç yapmak
3) Eğitici oyuncak yapmak
4) Kukla yapmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sınıf yönetiminde kullanılan araç-gereçler, tanımı, planlarken, hazırlarken ve uygularken dikkat edilecek hususlar.
2) Okulöncesi eğitimde eğitici materyal türleri
3) Eğitici materyal geliştirme kuralları
4) Eğitici oyuncak planlama
5) Eğitici oyuncak yapımında artık malzemelerin kullanılmasının önemi
6) Kuklalar: özellikleri, türleri ve kazanımları
7) Kuklalar: özellikleri, türleri ve kazanımları
8) ARASINAV
9) Eğitici Oyuncaklar: özellikleri ve kazanımları
10) Eğitici Oyuncaklar: özellikleri ve kazanımları
11) Kostümler ve Aksesuarlar: özellikleri ve kazanımları
12) Eğitici materyal hazırlama
13) Eğitici materyal hazırlama
14) Eğitici materyallerin öğretim sürecinde kullanımı
15) Eğitici materyal raporu hazırlama
16) Eğitici materyal raporu hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özözen Danacı, M. (2015). Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme, Ankara, Eğiten Kitap.
Diğer Kaynaklar: Özözen Danacı, M. (2015). Eğitimde Araç-Gereç Geliştirme, Ankara, Eğiten Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar. Çocuk Gelişiminin klasik ve çağdaş kuramlarını bilir, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri açıklar. Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar. Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. Okul öncesi eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar. Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuk kliniklerinde, özel eğitim kurumlarında, çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal, öz bakım )kalite yönetimi bilinciyle, sağlık ve güvenlik ilkeleri doğrultusunda açıklar. Okul öncesi eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlar arasındaki farkları açıklar. Okul öncesi eğitim etkinliklerini uygulamada ihtiyaç duyulan bilgiyi kazanır. Çocuk gelişimi alanındaki bölümler ( Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler. Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır. Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar. Çocuk Gelişimi alanındaki uygulama ve eğitim faaliyetlerini yürütür. Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır. Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır. Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgi/becerileri çocuğun temel hak ve özgürlükleri, bütüncül ve hümanistlik yaklaşım ilkeleri doğrultusunda, bakım ve eğitim rollerinde kullanır. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk Gelişimi alanındaki genel kavramları tanımlar/açıklar. Çocuk Gelişiminin klasik ve çağdaş kuramlarını bilir, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri açıklar. Çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal, öz bakım becerileri ve psiko-motor gelişimlerini açıklar. Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. Okul öncesi eğitimin önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi açıklar. Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuk kliniklerinde, özel eğitim kurumlarında, çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal, öz bakım )kalite yönetimi bilinciyle, sağlık ve güvenlik ilkeleri doğrultusunda açıklar. Okul öncesi eğitim etkinliklerini sıralar/açıklar. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlar arasındaki farkları açıklar. Okul öncesi eğitim etkinliklerini uygulamada ihtiyaç duyulan bilgiyi kazanır. Çocuk gelişimi alanındaki bölümler ( Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Çocuk Gelişimi alanındaki bölümlerin (Anaokulu, Kreş, Anasınıfı, Özel eğitim, Oyun odaları, işletmeleri) her türlü uygulama ve eğitim çalışmaları düzenler. Çocuk Gelişimi alanındaki etkinlikleri amacına uygun olarak hazırlar ve kullanır. Çocuk Gelişimi alanındaki programların planlamasını yapar. Çocuk Gelişimi alanındaki uygulama ve eğitim faaliyetlerini yürütür. Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri kullanır. Çocuk gelişimi eğitim programlarında yer alan etkinlikler ( Oyun, müzik, drama, sanat etkinlikleri, dil etkinlikleri, rutin çalışmaları ) amacına uygun olarak kullanır. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanır. Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgi/becerileri çocuğun temel hak ve özgürlükleri, bütüncül ve hümanistlik yaklaşım ilkeleri doğrultusunda, bakım ve eğitim rollerinde kullanır. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar. Alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 6 2 12
Sunum / Seminer 4 2 8
Ara Sınavlar 1 4 4
Toplam İş Yükü 72