Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GTP2020
Ders İsmi: Görsel Sanatlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İlk ortaya çıkışından günümüze kadar gelişen süreçte sanatın tarihsel gelişiminin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Sanat tarihi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, sanat türlerini açıklayabilme ve tarih öncesinden 20. Yüzyıla kadar sanatın gelişimini açıklayabilme.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1) 1) Sanat tarihi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) 2) Sanatın tanımını yapar, Sanat Türlerini açıklar.
3) 3) Sanat tarihinin ilişkili olduğu diğer bilim dallarını tanımlar.
4) 4) Tarih öncesi dönemlerdeki sanat anlayışını açıklar.
5) 5) İlkçağ’dan itibaren ilk büyük uygarlıklara kadar olan dönemdeki sanat anlayışını ve farklılıklarını açıklar.
6) 6) Rönesans sanatını açıklar.
7) 7) Bir iletinin düz anlamını, yan anlamını ve örtük anlamını açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat, Sanat Tarihi, Sanatın Türleri, Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi -
2) Tarih Öncesi ve İlk Çağlarda Sanat -
3) Mısır Uygarlığı Sanatı -
4) Yunan Uygarlığı Sanatı -
5) Roma Sanatı, Bizans Uygarlığı Sanatı -
6) Roman Sanatı, Gotik Sanat -
7) Ara Sınav Ders notları
8) Rönesans Sanatı -
9) Rönesans Sanatı, Barok -
10) Romantizm, Realizm -
11) İzlenimcilik -
12) Dışavurumculuk -
13) Kübizm, Gerçeküstücülük -
14) Görsel İletişim -
15) Final Sınavı ders notları
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi
Sanat Tarihine Giriş, Mehmet Üstünipek, Şeyda Üstünipek, Artes Yayınları
Modern Sanatın Kısa Tarihi, E. Osman Erden, Hayaleperest Yayınları
Sanatın Gizli Dili, Sarah Carr-Gomm, İnkılap Yayınları
Görme Biçimleri, John Berger, Metis Yayınları
Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi
Sanat Tarihinin Temel Kavramları, H. Wölfflin, Remzi Kitabevi
Rönesans-Ayrıntıda Sanat, Jeannie Labno, İş Bankası Kültür Yayınları
Resim Neyi Anlatır, Durmuş Akbulut, Etik Yayınları
Avrupa’yı Avrupa Yapan Değerler, Pieter Steinz, Alfa Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) 1) Entelektüel bilgi birikimine sahip olabilmek. 2) Edindiği bilgileri doğru alanlarla birleştirebilme ve doğru aktarabilmek. 3) Kendisine verilen problemi en iyi şekilde çözebilmek ve işi sonlandırabilmek. 4) Piyasa ve ticarete uyum sağlayabilmek. 5) Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven, ikna yeteneği ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek. 6) Mesleki ve sanatsal alanlarda farklı bakış açılarına sahip olabilmek. 7) Eğitim sürecindeki üretimleri iyi bir portfolyoya dönüştürebilmek."
2) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek. Tanıtım ve Reklam sektöründe hem tasarım hem de üretim süreçlerini en iyi şekilde yapabilir hale getirmek. Yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamak.
3) İçinde yaşadığı toplumun kültür değerlerini çağdaş bir yorum ile yeni sentezlere ulaştıran kişiler olmaları hedeflenmektedir.
4) Yardımcı grafik tasarımcı adaylarının çalışma alanlarına giren konularda araştırmacı ve yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamaktır.
5) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek.
6) Programda yetişen grafik tasarımcıların kültürlü, toplumun estetik zevklerini geliştiren, grafik buluşları uygulama alanlarına aktaran, imgelere akıl yoluyla yeni fonksiyonlar kazandırabilen kişiler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Entelektüel bilgi birikimine sahip olabilmek. 2) Edindiği bilgileri doğru alanlarla birleştirebilme ve doğru aktarabilmek. 3) Kendisine verilen problemi en iyi şekilde çözebilmek ve işi sonlandırabilmek. 4) Piyasa ve ticarete uyum sağlayabilmek. 5) Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven, ikna yeteneği ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek. 6) Mesleki ve sanatsal alanlarda farklı bakış açılarına sahip olabilmek. 7) Eğitim sürecindeki üretimleri iyi bir portfolyoya dönüştürebilmek."
2) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek. Tanıtım ve Reklam sektöründe hem tasarım hem de üretim süreçlerini en iyi şekilde yapabilir hale getirmek. Yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamak.
3) İçinde yaşadığı toplumun kültür değerlerini çağdaş bir yorum ile yeni sentezlere ulaştıran kişiler olmaları hedeflenmektedir.
4) Yardımcı grafik tasarımcı adaylarının çalışma alanlarına giren konularda araştırmacı ve yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamaktır.
5) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek.
6) Programda yetişen grafik tasarımcıların kültürlü, toplumun estetik zevklerini geliştiren, grafik buluşları uygulama alanlarına aktaran, imgelere akıl yoluyla yeni fonksiyonlar kazandırabilen kişiler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 8 1 8
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119