Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDL1001
Ders İsmi: Türk Dili - I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BURAK ALKAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BELKIS KAYMAK
Öğ.Gör. BURAK ALKAN
Öğ.Gör. Meliha Yonca ERDEM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkçenin yapısı ve temel dilbilgisi özelliklerinin kavranması, okunan metinlerin gerektiği gibi anlaşılması, öğrencilerin sözvarlığının genişletilmesi.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim, Bir İletişim Aracı Olarak Dil
2) Dil Göstergeleri, Dilin İşlevleri, Dil ve Kültür
3) Dillerin Sınıflandırılması ve Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri
4) Türkçede Sözcük Yapısı
5) Ses Bilgisi
6) Sözcük Türleri-I (İsim ve Fiil)
7) Ara Sınav
8) Sözcük Türleri-II (Sıfat ve Zamir)
9) Sözcük Türleri-III (Edat, Zarf, Bağlaç)
10) Cümle Bilgisi ve Cümlenin Ögeleri
11) Yapı ve Anlamlarına Göre Cümleler
12) Sözcükte Anlam-I
13) Sözcükte Anlam-II
14) Cümlede Anlam
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: http://uzes.sisli.edu.tr/ (Uzaktan Eğitim)
TEAMS/Youtube (Online, Senkron ve Asenkron Ders)
OİS LMS (Ders Notları)
Diğer Kaynaklar: Dr. Mehmet Sarı, Fakülte ve Yüksekokullar İçin Türk Dili Ders Kitabı, Ankara, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 60