Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GNİ1001
Ders İsmi: Genel İşletme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELIN SARILI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. STAFF 1
Öğ.Gör. ERDEM GÖL
Öğ.Gör. BETÜL AYÇA
Öğ.Gör. FULYA ODUNCU
MERVE ÖZHAN
Öğ.Gör. GÜLCAN TOSUN
Öğ.Gör. EVREN GÜMÜŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere işletmenin temelleri ve fonksiyonları hakkında temel bilgileri vermektir
Dersin İçeriği: Ders ile ilgili genel bilgilendirme, Yönetim kavramı ve işletmeye giriş
İşletmelerin özellikleri, çeşitleri, sınıflandırılması
İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve aşamaları
İş tatmini, iş ahlakı
Takım çalışması ve Kişisel Gelişim
İşletmelerde finansal yönetim işlevi, sermaye kaynakları, karşılaşılan riskler
Yönetimin Fonksiyonları(Planlama, Örgütleme, Kadrolama)
Yönetimin Fonksiyonları(Yöneltme)
Yönetimin Fonksiyonları(Koordinasyon ve Kontrol)
İşletmelerde Stres ve Çatışma Yönetimi
İşletme Fonksiyonları
İşletmelerde insan kaynakları yönetimi
İşletmelerde büyüklük ve kapasite

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1) İşletme ile ilgili genel bilgilere sahip olacaktır.
2) İşletmenin kuruluşu ve yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Değişik işletmecilik uygulamalarını öğrenecektir
4) İşletmenin üretim, pazarlama gibi işlevlerini anlar.
5) İşletmelerin büyüklük ve kapasitelerini değerlendirebilir.
6) İşletme amaçlarını sıralayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ile ilgili genel bilgilendirme, Yönetim kavramı ve işletmeye giriş
2) İşletmelerin özellikleri, çeşitleri, sınıflandırılması
3) İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve aşamaları
4) İş tatmini, iş ahlakı
5) Takım çalışması ve Kişisel Gelişim
6) İşletmelerde finansal yönetim işlevi, sermaye kaynakları, karşılaşılan riskler
7) Vize
8) Yönetimin Fonksiyonları(Planlama, Örgütleme, Kadrolama)
9) Yönetimin Fonksiyonları(Yöneltme)
10) Yönetimin Fonksiyonları(Koordinasyon ve Kontrol)
11) İşletmelerde Stres ve Çatışma Yönetimi
12) İşletme Fonksiyonları
13) İşletmelerde insan kaynakları yönetimi
14) İşletmelerde büyüklük ve kapasite
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Genel İşletme: M.Şerif Şimşek,Eğitim Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Ara Sınavlar 1 36 36
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 120