İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TDL1002 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili - II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BURAK ALKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BURAK ALKAN Öğ.Gör. Meliha Yonca ERDEM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yazılı ve sözlü ifade aracı olarak Türkçeyi doğru konuşabilme ve yazabilme yeteneği kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğretici Metin Türleri | |
2) | Sanatsal Metin Türleri | |
3) | Şiir Bilgisi ve Şiir Türleri | |
4) | Paragrafta Anlam ve Yapı | |
5) | Yazım Kuralları-I | |
6) | Yazım Kuralları-II | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kompozisyon Kavramı ve Sözlü Kompozisyon Türleri | |
9) | Resmi Yazışma Türleri | |
10) | Noktalama İşaretleri | |
11) | Anlatım Bozuklukları-I | |
12) | Anlatım Bozuklukları-II | |
13) | Türkçenin Güncel Sorunları | |
14) | Etkili Dinleme, Okuma, Konuşma ve Yazma Teknikleri | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | http://uzes.sisli.edu.tr/ (Uzaktan Eğitim) TEAMS/Youtube (Online, Senkron ve Asenkron Ders) OİS LMS (Ders Notları) |
Diğer Kaynaklar: | Dr. Mehmet Sarı, Fakülte ve Yüksekokullar İçin Türk Dili Ders Kitabı, Ankara, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |||||||
2) Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |||||||
3) İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |||||||
4) İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |||||||
5) Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |||||||
6) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |||||||
7) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |||||||
8) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |
2) | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |
3) | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |
4) | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |
5) | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |
6) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |
7) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |
8) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 60 |