Turizm ve Otel İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TOP2012
Ders İsmi: Barda Servis
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ARIF EMRE ERDEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Barda alkolsüz içecek servisi yapılmasını sağlamak, barda alkollü içecek servisi yapılmasını sağlamak, kokteyllerin hazırlanmasını sağlamak, barda servis edilen yiyecekleri hazırlatmak, bar kapanış işlemleri yapmak ve yeni kokteyl reçeteleri tasarlamak yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Barların işletmeler için önemini kavrayarak içeceklerin kimyasal yapılarının öğrenilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İçecekleri sınıflandırmayı öğrenir.
2) Barda alkolsüz içeceklerin servise hazırlanıp servis edilmesini öğrenir ve uygular.
3) Kokteyllerin hazırlanmasını öğrenir ve yeni reçeteler oluşturur.
4) Bar kapanış işlemlerinin neler olduğunu öğrenir ve bu işlemlerin takibini gerçekleştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Barların işletmeler için önemini kavrar.
2) Barda alkollü içeceklerin servise hazırlanıp servis edilmesini öğrenir.
3) Barda servis edilen yiyeceklerin hazırlanışını ve servisini öğrenir ve uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1) İçeceklerin kimyasal yapılarını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İçecek ve içki kavramları, içeceklerin sınıflandırılması yok
2) Alkol ve içki üretim yöntemleri yok
3) Sıcak içecekleri hazırlamak Soğuk içecekleri hazırlamak yok
4) Yüksek Alkollü içecekleri hazırlamak Düşük Alkollü içecekleri hazırlamak yok
5) Aperatiflerin servisinin yapılışı Likörlerin ve hazmettirici içeceklerin servisinin yapılışı yok
6) Alkolsüz kokteyllerin hazırlanması yok
7) Ara sınav ders notları
8) Alkollü kokteyllerin hazırlanması yok
9) İçeceklerle birlikte servis edilecek yiyeceklerin standartlarını oluşturmak yok
10) Aperatif yiyecekler, meyve ve tatlıların servis edilmesini sağlamak yok
11) Ürün Talep formunu düzenlemekKasa kapanışı yapmak yok
12) Bar temizliği ve stoklama işlemlerini yapmak yok
13) Kokteyl reçetesi hazırlamak/ tadıma sunmak Hazırlanan kokteyl reçetelerini fotoğraflamak yok
14) Kokteyl reçetesinin maliyetini çıkarmak/fiyatlandırmak yok
15) final sınavı ders notları
16) final sınavı ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: LMS Sistemine yüklenen ders notları.
Diğer Kaynaklar: İçki Teknolojisi, Prof. Dr. Ahmet Aktaş, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

7

2

3

5

6

8

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili temel bilgilere teorik ve pratik açıdan sahiptir.
2) Alanında gelişmesini sağlayacak bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
3) Bir grupla birlikte ve aynı zamanda kendi başına öğrenme yetkinliğine sahiptir.
4) Bireysel veya ekip üyesi olarak çalışma kabiliyetini geliştirir. Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir.
5) Turizm sektörüne yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. Turizm sektörü ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir.
6) Neyi nasıl öğreneceğini gösterir.
7) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sözlü ve yazılı olarak aktarır.
8) Tüm hayatı boyunca sorgular ve öğrenir.
9) İnsan ilişkileri ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarını bilir.
10) İş hayatına atıldığında eğitiminde elde ettiği kuramsal altyapı ve kavram zenginliğini kariyerine yansıtır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanıyla ilgili temel bilgilere teorik ve pratik açıdan sahiptir. 5
2) Alanında gelişmesini sağlayacak bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. 5
3) Bir grupla birlikte ve aynı zamanda kendi başına öğrenme yetkinliğine sahiptir. 5
4) Bireysel veya ekip üyesi olarak çalışma kabiliyetini geliştirir. Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. 5
5) Turizm sektörüne yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. Turizm sektörü ile ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. 5
6) Neyi nasıl öğreneceğini gösterir. 5
7) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sözlü ve yazılı olarak aktarır. 5
8) Tüm hayatı boyunca sorgular ve öğrenir. 5
9) İnsan ilişkileri ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarını bilir. 5
10) İş hayatına atıldığında eğitiminde elde ettiği kuramsal altyapı ve kavram zenginliğini kariyerine yansıtır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Proje 9 3 27
Ödevler 9 3 27
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 210