İnşaat Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BİL1002
Ders İsmi: Bilgi ve İletişim Teknolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 1 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA
MUSTAFA ÖNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İnternet Ve İnternet Tarayıcısı
Elektronik Posta Yönetimi
Haber Grupları / Forumlar
Web Tabanlı Öğrenme
Kişisel Web Sitesi Hazırlama
Elektronik Ticaret
İnternet Ve Kariyer
İş Görüşmesine Hazırlık
Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş
İşlem Tablosu
Formüller Ve Fonksiyonlar
Grafikler
Sunu Hazırlama
Tanıtıcı Materyal Hazırlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnternet ve internet teknolojilerini etkili kullanmak
2) Internet ortamında iletişim kurmak
3) Metin düzenlemesi yapmak
4) Sayısal verileri düzenlemek
5) Sunum materyalleri hazırlamak
6) Hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İnternet ortamında iş başvurusu yapmak
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi -
2) Haber Grupları / Forumlar -
3) Web Tabanlı Öğrenme -
4) Kişisel Web Sitesi Hazırlama -
5) Elektronik Ticaret -
6) İnternet Ve Kariyer -
7) Yarıyıl Sınavı -
8) İş Görüşmesine Hazırlık -
9) Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş -
10) İşlem Tablosu -
11) Formüller Ve Fonksiyonlar -
12) Grafikler -
13) Sunu Hazırlama -
14) Tanıtıcı Materyal Hazırlama -
15) Final Sınavı -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox
- Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma
- Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir
Diğer Kaynaklar: - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox
- Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma
- Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

7

3

Program Kazanımları
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler.
2) Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler.
3) İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler.
4) İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler.
5) Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler.
6) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler.
7) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler.
8) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler.
2) Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler.
3) İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler.
4) İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler.
5) Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler.
6) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler.
7) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler.
8) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90