Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BİL1001
Ders İsmi: Bilgi ve İletişim Teknolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 1 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA
Öğ.Gör. CANSU AYVAZ GÜVEN
MUSTAFA ÖNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İnternet Ve İnternet Tarayıcısı
Elektronik Posta Yönetimi
Haber Grupları / Forumlar
Web Tabanlı Öğrenme
Kişisel Web Sitesi Hazırlama
Elektronik Ticaret
İnternet Ve Kariyer
İş Görüşmesine Hazırlık
Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş
İşlem Tablosu
Formüller Ve Fonksiyonlar
Grafikler
Sunu Hazırlama
Tanıtıcı Materyal Hazırlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İnternet ve internet teknolojilerini etkili kullanmak
2) Internet ortamında iletişim kurmak
3) Metin düzenlemesi yapmak
4) Sayısal verileri düzenlemek
5) Sunum materyalleri hazırlamak
6) Hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İnternet ortamında iş başvurusu yapmak
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi -
2) Haber Grupları / Forumlar -
3) Web Tabanlı Öğrenme -
4) Kişisel Web Sitesi Hazırlama -
5) Elektronik Ticaret -
6) İnternet Ve Kariyer -
7) Yarıyıl Sınavı -
8) İş Görüşmesine Hazırlık -
9) Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş -
10) İşlem Tablosu -
11) Formüller Ve Fonksiyonlar -
12) Grafikler -
13) Sunu Hazırlama -
14) Tanıtıcı Materyal Hazırlama -
15) Final Sınavı -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox
- Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma
- Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir
Diğer Kaynaklar: - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox
- Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma
- Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

7

3

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90