Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BİL1001 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgi ve İletişim Teknolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA Öğ.Gör. CANSU AYVAZ GÜVEN MUSTAFA ÖNAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi Haber Grupları / Forumlar Web Tabanlı Öğrenme Kişisel Web Sitesi Hazırlama Elektronik Ticaret İnternet Ve Kariyer İş Görüşmesine Hazırlık Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş İşlem Tablosu Formüller Ve Fonksiyonlar Grafikler Sunu Hazırlama Tanıtıcı Materyal Hazırlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi | - |
2) | Haber Grupları / Forumlar | - |
3) | Web Tabanlı Öğrenme | - |
4) | Kişisel Web Sitesi Hazırlama | - |
5) | Elektronik Ticaret | - |
6) | İnternet Ve Kariyer | - |
7) | Yarıyıl Sınavı | - |
8) | İş Görüşmesine Hazırlık | - |
9) | Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş | - |
10) | İşlem Tablosu | - |
11) | Formüller Ve Fonksiyonlar | - |
12) | Grafikler | - |
13) | Sunu Hazırlama | - |
14) | Tanıtıcı Materyal Hazırlama | - |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox - Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma - Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir |
Diğer Kaynaklar: | - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox - Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma - Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||
2) Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | |||||||||
4) Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||
6) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |||||||||
7) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |||||||||
10) Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | |
4) | Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
6) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |
7) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |
10) | Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |