Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDS1005
Ders İsmi: Klavye Teknikleri I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Güler SEZGİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. STAFF 1
Öğ.Gör. EVIN DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin, bilgisayar ortamında klavye ile farklı dillerde 10 parmak seri yazı yazma alışkanlığı ve yeteneği kazanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Kelime işlem programı işlemleri; Kelime işlemci belgede metni biçimlendirmek; Klavye tuşlarının fonksiyonları; Oturuş ve duruşu ayarlama; Harf tuşlarını kullanma; Noktalama işaretleri ve sayı tuşları; Metin yazma; Hız uygulamaları; Yabancı dilde yazı yazmak; El yazısı ve düzeltilmiş yazılar; Farklı bilgisayar yazılımlarını kullanmak; Farklı yazılımlar ile çalışmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) 1) Öğrenci bilgisayarda belge açabilir ve temel işlemleri yapabilir. 2) Öğrenci klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilir. 3) Öğrenci bilgisayarda hızlı ve hatasız yazabilir. 4) Öğrenci farklı dillerde yazı yazabilir 5) Öğrenci F ve Q klavyede yazı yazmayı öğrenir. 6) Serbest hızlı yazı yazmayı öğrenir. 7) Doğru oturuş şekillerini öğrenir. 8) Tablo ve şekilli metin yazma ile işlem yapabilir.
2) 1) Öğrenci bilgisayarda belge açabilir ve temel işlemleri yapabilir. 2) Öğrenci klavye tuşlarıyla ilgili uygulamalar yapabilir. 3) Öğrenci bilgisayarda hızlı ve hatasız yazabilir. 4) Öğrenci farklı dillerde yazı yazabilir 5) Öğrenci F ve Q klavyede yazı yazmayı öğrenir. 6) Serbest hızlı yazı yazmayı öğrenir. 7) Doğru oturuş şekillerini öğrenir. 8) Tablo ve şekilli metin yazma ile işlem yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klavye kavramı ve 10 parmak klavye kullanmanın faydaları 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
2) Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
3) Kelime işlem programı işlemleri, Kelime işlemci belgede metni biçimlendirmek 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
4) Q klavye temel sıra tuşlarının kullanımı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
5) Üst sıra tuşlarının kullanımı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
6) Alt sıra tuşlarının kullanımı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
7) Ara Sınav 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
8) Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
9) Klavyede rakamlar ve sembollerin kullanımı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
10) Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
11) Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
12) Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
13) İş yazıları örnekleri hazırlama 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
14) Tablo ve şekilli metin yazma 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
15) Final sınavı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık
16) Final Sınavı 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 10 parmak F Klavye öğrenimi Fatma Atılgan, Nobel Akademik Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 5
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. 5
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sunum / Seminer 1 12 12
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120