Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TDS2003 | ||||||||
Ders İsmi: | Hizmet Pazarlaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Güler SEZGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. STAFF 1 Öğ.Gör. ERDEM GÖL MERVE ÖZHAN Öğ.Gör. ÖZNUR AYIK ÇIĞLA ARSLANKILIÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama ile ilgili temel kavramlar ve pazarlamanın tarihsel gelişimi, pazarlama çeşitleri, pazarlama fonksiyonlarının sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmetlerin özellikleri ve sağlık hizmetleri pazarlamasının tarihsel gelişimi, Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın önem kazanmasına neden olan faktörler, sağlık hizmetleri pazarlamasında ürün ve ürün (hizmet) politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyat ve fiyat politikaları, sağlık hizmetleri pazarlamasında dağıtım politikaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hizmet pazarlamasına giriş | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
2) | Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
3) | Müşteri beklentileri ve yönetimi | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
4) | Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
5) | Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
6) | Hizmet pazarlamasında ürün kavramı | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
7) | Ara Sınav | Ders Notları |
8) | Yeni hizmet tasarımı (Blue Print) | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
9) | Hizmetlerin fiyatlandırılması | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
10) | Gelir Yönetimi (Yield management) | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
11) | Hizmet sektöründe arz yönetimi | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
12) | Hizmet sektorunde talep yönetimı | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
13) | Müşteri tutma yolları | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
14) | Örnek olaylar | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
15) | Final Sınavı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Nevin Altuğ, Şeniz Özhan Paradigma Akademi yayınları 2017 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. | |||||||
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 4 |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. | 4 |
2) | 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 |
3) | 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 4 |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 |
5) | 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
6) | 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |