Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FTR1006 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizik Tedavi Yöntemleri-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | HAMİT TOLGA ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. Ceren Özge ÖZTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizik Tedavi Teknikerinin görev ve sorumlulukları, etik prensipler, fiziksel modaliteler ve elektroterapiye yönelik bilgilere sahip olması |
Dersin İçeriği: | Derse giriş. Kavram ve tanımlar. Öğrenme hedefleri Fizik tedavide ısının kullanımı Yüzeyel ısı modaliteleri-I ( hot-pack, parafin, cold pack) Yüzeyel ısı modaliteleri-II ( Whirpool, İnfraruj, Fluidoterapi) Yüzeyel Isı Modaliteleri için Uygulama-I Yüzeyel Isı Modaliteleri için Uygulama-II Derin Isı Modaliteleri-I (US) Yüzeyel ısı modaliteleri-II ( KDD, MDD) Derin ıs modaliteleri için uygulama-I Derin ıs modaliteleri için uygulama-II TENS modalitesi-I TENS modalitesi-II TENS modaliteleri için uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi ( Prof. Dr. Arzu Razak ÖZDİNÇLER) Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||
2) Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | |||||||||
4) Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||
6) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |||||||||
7) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |||||||||
10) Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | |
4) | Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
6) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |
7) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |
10) | Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |