Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | RTV2002 | ||||||||
Ders İsmi: | Radyo ve Televizyon Haberciliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. EVIN DOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Radyo ve televizyonda haber üretim süreçlerini kavratmak, habercilik etik ve ilkeleri ile profesyonel haber üretimi bilgi ve becerilerini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Radyo ve Televizyon Haberciliğinde Temel Kavramlar, Temel İlkeler, Radyo ve Televizyon Haber Üretimi ve Aşamaları, Radyo ve Televizyon Haberi Yazım Teknikleri, Radyo ve Televizyon Haber Örnekleri ve Analizleri, Haber Bültenleri ve Özellikleri, Haber Programları ve Özellikleri, Haber Programı Üretimi ve Hazırlıkları, Haber Programı Analizi, Radyo ve Televizyon Haber Uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo ve Televizyon Haberciliğinin Tarihsel Süreci | |
2) | Radyo Haber Yazım ve Sunum Süreci | |
3) | Radyo Haber Yazım ve Sunumu | |
4) | Radyoda Haber Bülteni ve Haber Programı | |
5) | Radyo Haber Bülteni Sunum Biçimleri | |
6) | SUNUMLAR (Küçük Grup) | |
7) | Sınav | |
8) | Televizyon Haber Türleri | |
9) | Televizyon Haber Üretim Süreci | |
10) | Basın Toplantısı, Basın Açıklaması ve Kitlesel Etkinlik Haberleri Hazırlama | |
11) | Kültür Sanat Haberleri | |
12) | Rutin Haber Hazırlama ve Sunma; Kaza, Yangın, Doğal Afet | |
13) | Özel Haber Hazırlama ve Sunma | |
14) | Uygulama 1 (Bireysel Rutin Haber Yazımı) | |
15) | Uygulama 2 (Küçük Grup Haber Analizi) | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Haberin Tarihi, Kuramları, Söylemi ve Radyo-Televizyon Haberciliği, Neşe Kars, Derin Yayınları Kuramdan Uygulamaya Profesyonel TV Haberciliği, Hakan Cem Işıklar, Nobel Akademi Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) BİLGİ 1 İletişim Bilimi konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2 İletişim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||
2) BECERİLER 1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, 3 Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır. 4 Bölümle ilgili tüm araç ve gereçleri kullanır ve bakımını yaparak korur. | ||
3) KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER 1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. 2 Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir 3 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 4 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 5 Radyo ve Televizyon programcılığı konularındaki yenilikçi ve yaratıcı düşüncelerden ilham alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | BİLGİ 1 İletişim Bilimi konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2 İletişim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | BECERİLER 1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, 3 Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır. 4 Bölümle ilgili tüm araç ve gereçleri kullanır ve bakımını yaparak korur. | |
3) | KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER 1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. 2 Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir 3 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 4 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 5 Radyo ve Televizyon programcılığı konularındaki yenilikçi ve yaratıcı düşüncelerden ilham alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 | 768 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 | 256 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 1065 |