Radyo ve Televizyon Programcılığı (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTV2002
Ders İsmi: Radyo ve Televizyon Haberciliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. EVIN DOĞAN
Dersi Veren(ler):




















Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Radyo ve televizyonda haber üretim süreçlerini kavratmak, habercilik etik ve ilkeleri ile profesyonel haber üretimi bilgi ve becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği: Radyo ve Televizyon Haberciliğinde Temel Kavramlar, Temel İlkeler, Radyo ve Televizyon Haber Üretimi ve Aşamaları, Radyo ve Televizyon Haberi Yazım Teknikleri, Radyo ve Televizyon Haber Örnekleri ve Analizleri, Haber Bültenleri ve Özellikleri, Haber Programları ve Özellikleri, Haber Programı Üretimi ve Hazırlıkları, Haber Programı Analizi, Radyo ve Televizyon Haber Uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyo ve Televizyon Haberciliğinin Tarihsel Süreci
2) Radyo Haber Yazım ve Sunum Süreci
3) Radyo Haber Yazım ve Sunumu
4) Radyoda Haber Bülteni ve Haber Programı
5) Radyo Haber Bülteni Sunum Biçimleri
6) SUNUMLAR (Küçük Grup)
7) Sınav
8) Televizyon Haber Türleri
9) Televizyon Haber Üretim Süreci
10) Basın Toplantısı, Basın Açıklaması ve Kitlesel Etkinlik Haberleri Hazırlama
11) Kültür Sanat Haberleri
12) Rutin Haber Hazırlama ve Sunma; Kaza, Yangın, Doğal Afet
13) Özel Haber Hazırlama ve Sunma
14) Uygulama 1 (Bireysel Rutin Haber Yazımı)
15) Uygulama 2 (Küçük Grup Haber Analizi)
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Haberin Tarihi, Kuramları, Söylemi ve Radyo-Televizyon Haberciliği, Neşe Kars, Derin Yayınları
Kuramdan Uygulamaya Profesyonel TV Haberciliği, Hakan Cem Işıklar, Nobel Akademi Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) BİLGİ 1 İletişim Bilimi konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2 İletişim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) BECERİLER 1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, 3 Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır. 4 Bölümle ilgili tüm araç ve gereçleri kullanır ve bakımını yaparak korur.
3) KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER 1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. 2 Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir 3 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. 4 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 5 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 6 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 7 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır. 8 Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir 9 Radyo ve Televizyon programcılığı konularındaki yenilikçi ve yaratıcı düşüncelerden ilham alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) BİLGİ 1 İletişim Bilimi konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2 İletişim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2) BECERİLER 1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, 3 Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır. 4 Bölümle ilgili tüm araç ve gereçleri kullanır ve bakımını yaparak korur.
3) KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER 1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. 2 Alanı ile ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda yönetir 3 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. 4 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 5 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 6 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iletişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 7 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır. 8 Meslek etkinliklerini planlar ve yönetir 9 Radyo ve Televizyon programcılığı konularındaki yenilikçi ve yaratıcı düşüncelerden ilham alır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 48 768
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 16 256
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 8 8
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 1065