Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ENG1001 | ||||||||
Ders İsmi: | Yabancı Dil-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NESLIHAN GULUCU BARAN HANAĞASI Öğ.Gör. TUBA KILIÇKAYA Öğ.Gör. HELIN KAYMAK Öğ.Gör. OLCAY ÖZÜPEK Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel düzeyde yabancı dil İngilizce eğitimi vermek. |
Dersin İçeriği: | Dönem sonunda öğrencilerin, öğrendikleri yabancı dilin temel düzey bilgi birikimine sahip olurlar. Cümle yapısı, kelimelerin telaffuzu gibi konularda temel düzey beceriler kazanırlar. Zamanlar ve temel düzey dilbilgisi öğrenirler Okudukları temel düzey metinleri anlayabilirler Günlük konuşmaları anlayabilir ve sorulan sorulara cevap verebilirler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ana dil ve hedef dilin cümle yapıları – Selamlama, Kendini ve bir başkasını tanıtma kalıpları ve dilbilgisi kuralları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
2) | Ülkeler ve Uyruklar, Kendinden bahsetme | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
3) | To be’; tekil ve çoğul kullanım kuralları, Soru cümleleri ve kısa soru cevaplar | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
4) | Kişi Zamirleri, Aitlik(İyelik) Sıfatları ve aile bireyleri tanıma | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
5) | Sıfatlar , Zıt Anlamlı Sıfatlar ve sıfatlarla beraber ‘very’ pekiştirme kullanımı | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
6) | Articles ‘a-an’ ve isimlerin tekil-çoğul dilbilgisi kuralları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | The Present Simple Tense | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
9) | Geniş zaman kullanım kurallarında geniş zaman edatlarının kullanımı | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
10) | Geniş zamanda olumlu, olumsuz, soru cümleleri ve Y/N soru-cevapları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
11) | Geniş zamanda üçüncü tekil şahıs he/she/it kuralı ve yardımcı fiil do-does,don’t-doesn’t kullanım kuralları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
12) | Geniş zamanda günlük rutinlerden bahsetme, günlük rutinler için sıklıkla kullanılan fiillerin çalışması ve okuma metinleri ve boşluk doldurma alıştırmaları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
13) | Geniş zamanda –every ile ilgili ifadelerin kullanımları ve cümle dizilim içindeki yeri, Pazar günü rutinlerinden bahsetme, okuma ve yazma çalışmaları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
14) | Saat söyleme, haftanın günleri ve günlük ingilizce kullanım ifadeleri İşaret zamirleri this,that,these,those kullanımları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge 2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge |
Diğer Kaynaklar: | 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge 2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |||||
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |||||
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |||||
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |
4) | - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
5) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |
6) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 60 |