Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ENG1001 | ||||||||
Ders İsmi: | Yabancı Dil-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NESLIHAN GULUCU BARAN HANAĞASI Öğ.Gör. TUBA KILIÇKAYA Öğ.Gör. HELIN KAYMAK Öğ.Gör. OLCAY ÖZÜPEK Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel düzeyde yabancı dil İngilizce eğitimi vermek. |
Dersin İçeriği: | Dönem sonunda öğrencilerin, öğrendikleri yabancı dilin temel düzey bilgi birikimine sahip olurlar. Cümle yapısı, kelimelerin telaffuzu gibi konularda temel düzey beceriler kazanırlar. Zamanlar ve temel düzey dilbilgisi öğrenirler Okudukları temel düzey metinleri anlayabilirler Günlük konuşmaları anlayabilir ve sorulan sorulara cevap verebilirler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ana dil ve hedef dilin cümle yapıları – Selamlama, Kendini ve bir başkasını tanıtma kalıpları ve dilbilgisi kuralları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
2) | Ülkeler ve Uyruklar, Kendinden bahsetme | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
3) | To be’; tekil ve çoğul kullanım kuralları, Soru cümleleri ve kısa soru cevaplar | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
4) | Kişi Zamirleri, Aitlik(İyelik) Sıfatları ve aile bireyleri tanıma | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
5) | Sıfatlar , Zıt Anlamlı Sıfatlar ve sıfatlarla beraber ‘very’ pekiştirme kullanımı | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
6) | Articles ‘a-an’ ve isimlerin tekil-çoğul dilbilgisi kuralları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | The Present Simple Tense | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
9) | Geniş zaman kullanım kurallarında geniş zaman edatlarının kullanımı | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
10) | Geniş zamanda olumlu, olumsuz, soru cümleleri ve Y/N soru-cevapları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
11) | Geniş zamanda üçüncü tekil şahıs he/she/it kuralı ve yardımcı fiil do-does,don’t-doesn’t kullanım kuralları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
12) | Geniş zamanda günlük rutinlerden bahsetme, günlük rutinler için sıklıkla kullanılan fiillerin çalışması ve okuma metinleri ve boşluk doldurma alıştırmaları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
13) | Geniş zamanda –every ile ilgili ifadelerin kullanımları ve cümle dizilim içindeki yeri, Pazar günü rutinlerinden bahsetme, okuma ve yazma çalışmaları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
14) | Saat söyleme, haftanın günleri ve günlük ingilizce kullanım ifadeleri İşaret zamirleri this,that,these,those kullanımları | Ders Notları + Videolu Dersler + Online Dersler |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge 2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge |
Diğer Kaynaklar: | 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge 2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. | |||||||
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | 2 |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. | 2 |
2) | 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
3) | 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2 |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 2 |
5) | 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
6) | 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 60 |