Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ENG1002 | ||||||||
Ders İsmi: | Yabancı Dil-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere ilk dönem verilen temel düzeyde yabancı dil İngilizce eğitimini daha ileri bir noktaya taşımak. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geniş zaman,geniş zaman dilbilgisi kuralına göre kullanılan ‘Frequency Adverbs’’ Sıklık Zarfları , always, usually, sometimes, never | Ders Notları + Online Dersler |
2) | Yapabilirlik, gücü yetme anlamında kullanılan ‘can,can’t’ | Ders Notları + Online Dersler |
3) | Sayılabilen İsimler –a,an, some, a lot of , any kullanım kuralları | Ders Notları + Online Dersler |
4) | Nesne Zamirleri ve kullanım kuralları -it,them | Ders Notları + Online Dersler |
5) | like, don’t like, hate fiillerinin –ing fiili ile kullanımı | Ders Notları + Online Dersler |
6) | Aynı telaffuz ama farklı anlamı kelimeler there, they’re, their | Ders Notları + Online Dersler |
7) | Vize haftası | |
8) | Internet kullanım dili | Ders Notları + Online Dersler |
9) | Yol ve yön tarif etmek | Ders Notları + Online Dersler Ders Notları + Online Dersler |
10) | Geçmiş zaman kullanım kuralları, zaman ifadeleri | Ders Notları + Online Dersler |
11) | Geçmiş zaman kullanım kuralları, zaman ifadeleri | Ders Notları + Online Dersler |
12) | Geçmiş Zaman düzenli ve düzensiz fiil kullanımları ve metin okuma, alıştırma ve çözümleri | Ders Notları + Online Dersler |
13) | Geçmiş Zamanda ‘Wh-Soru Cümleleri’ kullanım kuralları. okuma metinleri üzerine çalışma ve boşluk doldurma örnekleri | Ders Notları + Online Dersler |
14) | Geçmiş Zaman ‘’ gelecek hafta’’ neler yaptığını anlamatma, yazılı ve okuma metin çalışmaları | Ders Notları + Online Dersler |
15) | Final haftası | |
16) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge 2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge |
Diğer Kaynaklar: | 1. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Student’s and Workbook, Cambridge 2. Chris Redston with Gillie Gunningham. Face2Face Starter Workbook with key, Cambridge |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Mesleki bilgi ve becerisini arttırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. Alanı ile ilgili bilgi ve becerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir. Aldığı temel düzeyde kuramsal bilgiyi çevre ve halk sağlığını koruma konusunda uygulayabilir. Laboratuvarlardaki iş sağlığı ve güvenliğini bilerek davranış geliştirebilir. Alan ve tıbbi terminolojiyi öğrenebilir. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini bilir, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü aktarabilir. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||
2) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi. Ağız ve diş sağlığı ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi. Çalışma ortamında mesleki kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının nedenlerini bilip doğru ergonomik davranışları uygular. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarını dahil ederek tedaviye uygun bir şekilde araç gereç, malzemeyi ve diş ünitini yeni bir hasta kabul etmeye uygun hale getirebilirler. Tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olurlar. Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilirler. Kendisini, hastayı ve diş hekimini radyasyondan korumanın yollarını bilir ve uygularlar. | ||
3) Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir. Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlayabilir. Alanıyla ilgili temel bilgi ve becerilerini kullanabilir, verileri yorumlayıp değerlendirebilir ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki bilgi ve becerisini arttırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. Alanı ile ilgili bilgi ve becerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir. Aldığı temel düzeyde kuramsal bilgiyi çevre ve halk sağlığını koruma konusunda uygulayabilir. Laboratuvarlardaki iş sağlığı ve güvenliğini bilerek davranış geliştirebilir. Alan ve tıbbi terminolojiyi öğrenebilir. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini bilir, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü aktarabilir. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi. Ağız ve diş sağlığı ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi. Çalışma ortamında mesleki kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının nedenlerini bilip doğru ergonomik davranışları uygular. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarını dahil ederek tedaviye uygun bir şekilde araç gereç, malzemeyi ve diş ünitini yeni bir hasta kabul etmeye uygun hale getirebilirler. Tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olurlar. Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilirler. Kendisini, hastayı ve diş hekimini radyasyondan korumanın yollarını bilir ve uygularlar. | 4 |
3) | Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir. Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlayabilir. Alanıyla ilgili temel bilgi ve becerilerini kullanabilir, verileri yorumlayıp değerlendirebilir ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 60 |