Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDS2015
Ders İsmi: Yönetim ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Güler SEZGİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EVREN GÜMÜŞ
Öğ.Gör. DENIZ GÜR
Öğ.Gör. MUSTAFA ALI GÖKÇE
Öğ.Gör. Aysun Ergin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Hastanelerin sağlık sistemi içindeki yeri ve önemi. Hastanelerin tanımı, amacı, fonksiyonları, özellikleri, sınıflandırılması ve çeşitleri. Hastanelerin tarihsel, akış içinde gelişimi. Hastanelerin yönetsel yapısı. Hastane yönetimi ve yöneticisi. Hastanelerin tanı, tıbbi tedavi, mali ve teknik üniteleri. Hastane çalışanlarının görev, yetki ve sorumlulukları. Türkiye’deki kamu ve özel hastanelerin yapısı, çeşitleri ve yönetim şekli. Tıbbi hizmetlerin organizasyonu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) 1) Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir 2) Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir 3) Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. 4) Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. 5) Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. 6) Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. 7) Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir.. 8) Yönetim yaklaşımlarını uygun şekilde iş akışında kullanabilir. .
2) 1) Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir 2) Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir 3) Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. 4) Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. 5) Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. 6) Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. 7) Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir.. 8) Yönetim yaklaşımlarını uygun şekilde iş akışında kullanabilir. .
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim ve Organizasyon Temel Kavramlar Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
2) Yönetim ve Organizasyonun Özellikleri/Düzeyleri/İlişkisi/Tarihsel Gelişimi/Fonksiyonları Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
3) Klasik (Geleneksel)Yönetim Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
4) Neo-Klasik (Davranışsal) Yönetim Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
5) Modern Yönetim (Sistem Yaklaşımı) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
6) Modern Yönetim (Durumsallık Yaklaşımı) / Genel Tekrar Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013 / Ders Notları
7) Ara Sınav Ders notları
8) Post-Modern Yönetim (Şebeke/Sanal/Öğrenen/Matriks Organizasyon) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
9) Post-Modern Yönetim (Toplam Kalite Yönetimi) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
10) Post-Modern Yönetim (Sağlık Hiz. Toplam Kalite Yönetimi/Sağlık Hiz. Dış Kaynaktan Yararlama) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
11) Post-Modern Yönetim (Yalın Yönetim ve Organizasyon) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
12) Post-Modern Yönetim (İnsan Kaynakları Yönetimi) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
13) Post-Modern Yönetim (İnsan Kaynakları Yönetimi) Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
14) Genel Tekrar Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yönetim ve Organizasyon Prof.Dr. Nurullah Genç, Seçkin Yayıncılık 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 5
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. 5
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sunum / Seminer 1 48 48
Ara Sınavlar 1 50 50
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180