İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IMT1001
Ders İsmi: Teknik Resim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 3 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Kurallı teknik resim çizimi yapabilme ve okuyabilme becerisi kazandırmak,
2. Plan, kesit, görünüş, perspektif gibi mesleki çizimleri yapabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. Standart kağıt boyutları ve pafta düzeni, katlanma şekilleri, Kalem sertlikleri, tutuşu, çizim hazırlıkları ve cetvel kullanımı.
Yazı ve rakamlar. Basit geometrik çizimler, düzgün çokgen çizimi, elips çizimi, motif çizimi, Kurşun kalem ve çini mürekkebi tekniğinde uygulamalar.
İzdüşüm kavramı, epür düzlemi kavramının algılatılması, noktanın epür düzlemindeki dört ayrı bölgede izdüşümlerinin gösterilmesi, Plan, öngörünüş, yan görünüş kavramları.
İzdüşüm kavramı, epür düzlemi kavramının algılatılması, noktanın epür düzlemindeki dört ayrı bölgede izdüşümlerinin gösterilmesi, Plan, öngörünüş, yan görünüş kavramları.
Çeşitli yapı elemanlarının çizimle ifade edilişi ve çeşitli ölçeklerde (1/50, 1/20, 1/10, 1/5, 1/2, 1/1) çizimleri ve ölçülendirme teknikleri.
Çeşitli yapı elemanlarının çizimle ifade edilişi ve çeşitli ölçeklerde (1/50, 1/20, 1/10, 1/5, 1/2, 1/1) çizimleri ve ölçülendirme teknikleri.
Ara Sınav
Üç boyutlu çizimlerin epürde plan ve görünüşleri halinde çizilmesi uygulamaları. Plan, Kesit, İç - Dış Görünüş Çizimleri ve plan, kesit, görünüş kavramları.
Üç boyutlu çizimlerin epürde plan ve görünüşleri halinde çizilmesi uygulamaları. Plan, Kesit, İç - Dış Görünüş Çizimleri ve plan, kesit, görünüş kavramları.
İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri.
İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri.
İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri.
İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri.
İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri.
Final Sınavı
Final Sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi
2) Tasarım öğelerini (mekân, form, renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda bir araya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi
2) İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması
3) Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.)
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi
2) Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi
3) Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi
4) Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi
5) Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi
2) İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi
3) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi
4) Sanat, mimari ve mobilya konuları, tarihi ve kuramları hakkında bilgilenme
5) İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi
6) Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi
7) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi
2) Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi
3) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi )
Öğrenme Yetkinliği
1) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi
2) Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. Standart kağıt boyutları ve pafta düzeni, katlanma şekilleri, Kalem sertlikleri, tutuşu, çizim hazırlıkları ve cetvel kullanımı. -
2) Yazı ve rakamlar. Basit geometrik çizimler, düzgün çokgen çizimi, elips çizimi, motif çizimi, Kurşun kalem ve çini mürekkebi tekniğinde uygulamalar. -
3) İzdüşüm kavramı, epür düzlemi kavramının algılatılması, noktanın epür düzlemindeki dört ayrı bölgede izdüşümlerinin gösterilmesi, Plan, öngörünüş, yan görünüş kavramları. -
4) İzdüşüm kavramı, epür düzlemi kavramının algılatılması, noktanın epür düzlemindeki dört ayrı bölgede izdüşümlerinin gösterilmesi, Plan, öngörünüş, yan görünüş kavramları. -
5) Çeşitli yapı elemanlarının çizimle ifade edilişi ve çeşitli ölçeklerde (1/50, 1/20, 1/10, 1/5, 1/2, 1/1) çizimleri ve ölçülendirme teknikleri. -
6) Çeşitli yapı elemanlarının çizimle ifade edilişi ve çeşitli ölçeklerde (1/50, 1/20, 1/10, 1/5, 1/2, 1/1) çizimleri ve ölçülendirme teknikleri. -
7) Ara Sınav Ders notları
8) Üç boyutlu çizimlerin epürde plan ve görünüşleri halinde çizilmesi uygulamaları. Plan, Kesit, İç - Dış Görünüş Çizimleri ve plan, kesit, görünüş kavramları. -
9) Üç boyutlu çizimlerin epürde plan ve görünüşleri halinde çizilmesi uygulamaları. Plan, Kesit, İç - Dış Görünüş Çizimleri ve plan, kesit, görünüş kavramları. -
10) İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri. -
11) İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri. -
12) İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri. -
13) İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri. -
14) İç mimari proje örneğinin plan/kesit/görünüş çizimleri. -
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Canbulat, T. (2018). İç Mimarlıkta Teknik Resim, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Şahinler, O. (2018). Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayınları, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

18

2

9

14

17

22

3

6

20

4

8

5

10

13

15

16

19

21

7

11

12

Program Kazanımları
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi
2) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi
3) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi
4) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi
2) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi
3) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi
4) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 16 3 48
Ödevler 13 3 39
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 138