Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AHP1008 | ||||||||
Ders İsmi: | Farmakoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Hacer Canatan | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZGE ÇAKMAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı farmakoloji ile ilgili temel bilgiler vererek, sistemik hastalıklarda ve acil durumlarda kullanılan ilaçların mekanizmalarının ve kullanılış yollarının kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | 1 Farmakolojiye giriş- Temel kavramlar 2 İlaçların elde edilmesi, kullanımı, uygulama şekilleri ve yapıları, İlaçların absorpsiyonu ve dağılımı, 3 Farmakokinetik, ilaçların vücutta uğradığı değişiklikler ve akibeti, 4 Doz-konsantrasyon ilişkisi, İlaçların toksik etkileri, zehirlenme durumları ve tedavisi, Farmakogenetik, 5 Otonom sinir sistemi ilaçları, 6 Kardivovasküler sistem ilaçları, Antiagregan, trombolitik, oral antiksagulan ve pıhtılaşma bozukluklarında kullanılan ilaçlar, 7 Ara Sınav 8 Santral Sinir Sistemi İlaçları, 9 Kemoteropatik ilaçlar, 10 Solunum sistemi ilaçları, 11 Sindirim sistemi ilaçları, 12 Sıvı elektrolit dengesi ve böbrek rahatsızlıklarında kullanılan ilaçlar, 13 Endokrin fonksiyonları etkileyen ilaçlar, 14 Antibiyotikler ve diğer kemoterapötikler, Otokoidler 15 Final Sınavı 16 Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Farmakolojiye giriş- Temel kavramlar | |
2) | 2 İlaçların elde edilmesi, kullanımı, uygulama şekilleri ve yapıları, İlaçların absorpsiyonu ve dağılımı, | |
3) | 3 Farmakokinetik, ilaçların vücutta uğradığı değişiklikler ve akibeti, | |
4) | 4 Doz-konsantrasyon ilişkisi, İlaçların toksik etkileri, zehirlenme durumları ve tedavisi, Farmakogenetik, | |
5) | 5 Otonom sinir sistemi ilaçları, | |
6) | 6 Kardivovasküler sistem ilaçları, Antiagregan, trombolitik, oral antiksagulan ve pıhtılaşma bozukluklarında kullanılan ilaçlar, | |
7) | 7 Ara Sınav | |
8) | 8 Santral Sinir Sistemi İlaçları, | |
9) | 9 Kemoteropatik ilaçlar, | |
10) | 10 Solunum sistemi ilaçları, | |
11) | 11 Sindirim sistemi ilaçları, | |
12) | 12 Sıvı elektrolit dengesi ve böbrek rahatsızlıklarında kullanılan ilaçlar, | |
13) | 13 Endokrin fonksiyonları etkileyen ilaçlar, | |
14) | 14 Antibiyotikler ve diğer kemoterapötikler, Otokoidler | |
15) | 15 Final Sınavı | |
16) | 16 Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Hemşireler İçin Farmakoloji- Esen A. Özalp Dural |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |||||
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |||||
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |||||
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |
4) | - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
5) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |
6) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 90 |