Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AHP2007 | ||||||||
Ders İsmi: | Ameliyathanede Güvenlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Hacer Canatan | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
ÇIĞLA ARSLANKILIÇ Öğ.Gör. Hacer Canatan Öğ.Gör. Buse Gökalp |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Güvenli cerrahi ve ameliyathanede güvenlik konularına hakim olma |
Dersin İçeriği: | 1 Ameliyathanede risk yönetimi. 2 Hasta sağlık çalışanı güvenliği tehdit eden risk ve tehlikeler; fiziksel biyolojik kimyasal ergonomik. 3 Sağlık çalışanlarının işçi sağlığı ve iş güvenliği. 4 Sağlık personeli kan yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunmak için alınacak önlemler. 5 Ameliyathanede hamile çalışanın sağlığı güvenliği. 6 Uluslararası hasta güvenliği hedefleri. Uluslararası ve ulusal hasta güvenliği hasta güvenliği hedefler ve uygulamalar. 7 Ara Sınav 8 Hasta hakları. Hasta güvenliği sağlamada mevcut yaklaşımlar. Hasta kaldırma ve taşıma talimatı. 9 Ameliyathane ekibinin ameliyat sürecini doğrulama talimatı. Dünya Sağlık Örgütü cerrahi kontrol listesi için uygulama kılavuzu. 10 Yanlış kişi, bölge ve işlem. Ameliyatta kullanılan enstrüman gazlı bez sayım talimatı. Yabancı cisim unutulması. Klinik kayıtlar. 11 İşyeri koşulları ve çalışan güvenliği. Ameliyathanede çevre güvenliği. Yangın güvenliği. Elektrik ve kimyasal yanıklar. Kimyasal güvenlik. Radyasyon güvenliği. 12 İşyeri koşulları ve çalışan güvenliği. Ameliyathanede çevre güvenliği. Yangın güvenliği. Elektrik ve kimyasal yanıklar. Kimyasal güvenlik. Radyasyon güvenliği. Cerrahi duman 2. 13 Lateks alerjisi. 14 Hastanede çevre güvenliği ve atık yönetimi. 15 Final Sınavı 16 Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ameliyathanede risk yönetimi. | Yok |
2) | Hasta sağlık çalışanı güvenliği tehdit eden risk ve tehlikeler; fiziksel biyolojik kimyasal ergonomik. | Yok |
3) | Sağlık çalışanlarının işçi sağlığı ve iş güvenliği. | Yok |
4) | Sağlık personeli kan yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve korunmak için alınacak önlemler. | Yok |
5) | Ameliyathanede hamile çalışanın sağlığı güvenliği. | Yok |
6) | Uluslararası hasta güvenliği hedefleri. Uluslararası ve ulusal hasta güvenliği hasta güvenliği hedefler ve uygulamalar | Yok |
7) | Ara sınav | Ders Notları |
8) | Hasta hakları. Hasta güvenliği sağlamada mevcut yaklaşımlar. Hasta kaldırma ve taşıma talimati. | Yok |
9) | Ameliyathane ekibinin ameliyat sürecini doğrulama talimatı. Dünya Sağlık Örgütü cerrahi kontrol listesi için uygulama kılavuzu. | Yok |
10) | Yanlış kişi, bölge ve işlem. Ameliyatta kullanılan enstrüman gazlı bez sayım talimatı. Yabancı cisim unutulması. Klinik kayıtlar. | Yok |
11) | İşyeri koşulları ve çalışan güvenliği. Ameliyathanede çevre güvenliği. Yangın güvenliği. Elektrik ve kimyasal yanıklar. Kimyasal güvenlik. Radyasyon güvenliği. Cerrahi duman 1. | Yok |
12) | İşyeri koşulları ve çalışan güvenliği. Ameliyathanede çevre güvenliği. Yangın güvenliği. Elektrik ve kimyasal yanıklar. Kimyasal güvenlik. Radyasyon güvenliği. Cerrahi duman 2. | Yok |
13) | Lateks alerjisi. | Yok |
14) | Hastanede çevre güvenliği ve atık yönetimi. | Yok |
15) | Final sınavı | Ders notları |
16) | Final sınavı | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ameliyathanede Yönetim-Organizasyon Cerrahi Uygulamalar Öğr. Gör. Hatice Uçak Ameliyathane Hemşireliği, Meryem Yavuz,Şenay Kaymakçı. Güvenli Cerrahi -Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara 2011 Güvenli Cerrahi Uygulama Rehberi- Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | ||||||||
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | ||||||||
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | ||||||||
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |
4) | - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
5) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |
6) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 119 |