Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TBT1001 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Terminoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SEVDA PINAR MEHEL TUTUK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEVDA PINAR MEHEL TUTUK HAMİT TOLGA ÖZDEMİR Öğ.Gör. Zeynep AKYOL Seda ÜSTÜN Ece Zeynep Karakulak Öğ.Gör. Buse Gökalp |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tıp dili ve tıp alanında kullanılan terimlerle tanıştırılması ve tıbbi terminolojinin kavranmasının ve öğrenciler tarafından kullanılabilirliğinin sağlanmasıdır |
Dersin İçeriği: | Tıbbi terminolojiye giriş, tanımı ve tarihçesi. Tıbbi terminoloji söyleyiş kuralları. Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Önekler, sonekler, kökler Akronim ve Eponim terimler. İnsan vücudunun bölümleri. Kas iskelet sisteminde terminoloji Kalp ve dolaşım sisteminde terminoloji. Solunum sisteminde terminoloji. Duyu organları terminolojisi. Endokrin sistemde terminoloji. Sinir sisteminde terminoloji. Sindirim sisteminde terminoloji. Ürogenital sistem terminoloji. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi terminolojiye giriş, tanımı ve tarihçesi. | |
2) | Tıbbi terminoloji söyleyiş kuralları. | |
3) | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Önekler, sonekler, kökler | Ders notları |
4) | Akronim ve Eponim terimler. | |
5) | İnsan vücudunun bölümleri. | |
6) | Kas iskelet sisteminde terminoloji | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kalp ve dolaşım sisteminde terminoloji. | |
9) | Solunum sisteminde terminoloji. | |
10) | Duyu organları terminolojisi. | |
11) | Endokrin sistemde terminoloji. | |
12) | Sinir sisteminde terminoloji. | |
13) | Sindirim sisteminde terminoloji. | |
14) | Ürogenital sistem terminoloji. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Prof. Dr Mehmet Yıldırım, Medikal Terminoloji Sebahat Ekinci, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi terminoloji Tıp Terimleri Sözlüğü-Prof.Dr.Levent Ertuğrul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | ||||||||||
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | ||||||||||
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | ||||||||||
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | ||||||||||
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |
4) | - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
5) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |
6) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 118 |