Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TBT1001 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Terminoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SEVDA PINAR MEHEL TUTUK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin tıp dili ve tıp alanında kullanılan terimlerle tanıştırılması ve tıbbi terminolojinin kavranmasının ve öğrenciler tarafından kullanılabilirliğinin sağlanmasıdır |
Dersin İçeriği: | Tıbbi terminolojiye giriş, tanımı ve tarihçesi. Tıbbi terminoloji söyleyiş kuralları. Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Önekler, sonekler, kökler Akronim ve Eponim terimler. İnsan vücudunun bölümleri. Kas iskelet sisteminde terminoloji Kalp ve dolaşım sisteminde terminoloji. Solunum sisteminde terminoloji. Duyu organları terminolojisi. Endokrin sistemde terminoloji. Sinir sisteminde terminoloji. Sindirim sisteminde terminoloji. Ürogenital sistem terminoloji. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi terminolojiye giriş, tanımı ve tarihçesi. | |
2) | Tıbbi terminoloji söyleyiş kuralları. | |
3) | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Önekler, sonekler, kökler | Ders notları |
4) | Akronim ve Eponim terimler. | |
5) | İnsan vücudunun bölümleri. | |
6) | Kas iskelet sisteminde terminoloji | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kalp ve dolaşım sisteminde terminoloji. | |
9) | Solunum sisteminde terminoloji. | |
10) | Duyu organları terminolojisi. | |
11) | Endokrin sistemde terminoloji. | |
12) | Sinir sisteminde terminoloji. | |
13) | Sindirim sisteminde terminoloji. | |
14) | Ürogenital sistem terminoloji. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Prof. Dr Mehmet Yıldırım, Medikal Terminoloji Sebahat Ekinci, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi terminoloji Tıp Terimleri Sözlüğü-Prof.Dr.Levent Ertuğrul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||||
2) Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||
3) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar. | |||||||||||||||||||||||
4) -Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||||
5) Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||||||||||||
6) Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||||||||||
7) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||||||||||||||||
8) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | |||||||||||||||||||||||
9) Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||||||||||
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||
12) Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||||||||||||||
13) Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||||||
14) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |||||||||||||||||||||||
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||||
16) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||||||||||
17) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | |||||||||||||||||||||||
18) Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||||||||||||||||||||
19) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |||||||||||||||||||||||
20) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||||||||||
21) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||||||||||||||||||
22) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |||||||||||||||||||||||
23) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||
24) Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
3) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar. | |
4) | -Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |
5) | Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
6) | Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
7) | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |
8) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | |
9) | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
10) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
12) | Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
13) | Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |
14) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | |
15) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
16) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
17) | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | |
18) | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
19) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | |
20) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
21) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
22) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | |
23) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
24) | Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 118 |