Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AHP1016
Ders İsmi: Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Hacer Canatan
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. Zeynep AKYOL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mikrobiyoloji dersinin amacı, yaşadığı ortamlarla karşılıklı iletişim içinde olan insan bedenine yönelik mikrobiyolojik kaynaklı hastalık etkenlerinin araştırılması, ortaya çıkarılarak adlandırılması ve tedavi için uygun kemoterapötiklerin seçimini sağlamaktır. Bu doğrultuda, genel bakteriyoloji, genel viroloji, genel mikoloji ile tıbbî açıdan önemi olan bakteriler, viruslar, mantarların oluşturduğu enfeksiyonlar ele alınacaktır
Dersin İçeriği: 1 Mikrobiyolojinin tarihi,
2 Sterilizasyon
3 Prokaryotik hücre yapısı ve fonksiyonları,
4 Prokaryotik hücre yapısı ve fonksiyonları,
5 Protista, Bakterilerin morfolojisi, yapısı, grupları ve sistematiği,
6 Bakteriyel metabolizma,
7 Bakterilerin varyasyonu, genetiği, büyümesi ve ölümü,
8 Ara Sınav
9 Mikroorganizmaların inhibisyonu ve öldürülmesi,
10 Antibiyotikler, Protozoa, Algler, Küflerin genel özellikleri ve yayılışı, Mayalar, Virüsler,
11 Mikroorganizmaların inhibisyonu ve öldürülmesi, Antibiyotikler, Protozoa, Algler, Küflerin genel özellikleri ve yayılışı, Mayalar, Virüsler,
12 Enfeksiyonların epidemiyolojisi ve immunolojiye giriş
13 Mikrobiyal beslenme ve büyüme,
14 Mikrobiyal biyosentez, Mikroorganizmaların kontrol altına alınması
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1) Mikrobiyolojiye Giriş ve temel kavramları öğrenir
2) 2) Sterilizasyonu öğrenir, uygular
3) 3) Prokaryotik hücre yapılarını ve fonksiyonlarını öğrenir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1) 4) Mikroorganizmaların büyüme ve beslenme koşullarını öğrenir, inhibisyonunu bilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1) 5) Enfeksiyonlar ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyolojinin tarihi,
2) Sterilizasyon
3) Prokaryotik hücre yapısı ve fonksiyonları,
4) Prokaryotik hücre yapısı ve fonksiyonları,
5) Protista, Bakterilerin morfolojisi, yapısı, grupları ve sistematiği,
6) Bakteriyel metabolizma
7) Bakterilerin varyasyonu, genetiği, büyümesi ve ölümü,
8) Ara Sınav
9) Mikroorganizmaların inhibisyonu ve öldürülmesi,
10) Antibiyotikler, Protozoa, Algler, Küflerin genel özellikleri ve yayılışı, Mayalar, Virüsler,
11) Mikroorganizmaların inhibisyonu ve öldürülmesi, Antibiyotikler, Protozoa, Algler, Küflerin genel özellikleri ve yayılışı, Mayalar, Virüsler,
12) Enfeksiyonların epidemiyolojisi ve immunolojiye giriş
13) Mikrobiyal beslenme ve büyüme,
14) Mikrobiyal biyosentez, Mikroorganizmaların kontrol altına alınması
15) Final sınavı
15) Final sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Temel Tıbbi Mikrobiyoloji Patrick R. Murray

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 24 1 24
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 90