Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TMH1003
Ders İsmi: Temel Hukuk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELIN SARILI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. STAFF 1
Öğ.Gör. ÖZLEM CİĞERİM
Öğ.Gör. Busenaz Bahadır
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel hukuk kavramlarının, yaptırım, hak, yargı örgütü ve dava türlerinin genel çerçevede öğrenilmesini sağlamak, öğrencilerin adalet ve hakkaniyet bakışlarını geliştirmek.
Dersin İçeriği: Toplumsal düzen kuralları, hukuk sistemleri, hakkaniyet, vicdan, cezalandırma, yaptırım gibi temel hukuki kavramlar
Hukukun kaynakları
Hukukun dalları
Türkiye’de yargı kolları
Dava türleri
Hukuk kurallarının uygulanması
Hukuki işlemler, irade bozuklukları
Hak kavramı
Müeyyide kavramı, müeyyide türleri
Kişilik kavramı, gerçek kişi-tüzel kişi ayırımı
Sorumluluk kavramı
Borcun kaynakları
Sözleşme türleri, sözleşmenin unsurları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1) Toplumsal kurallar ile hukuk kuralları arasındaki ilişkiyi kavrar.
2) Hukukun kaynaklarını öğrenir.
3) Normlar hiyerarşisini öğrenir.
4) Kamu hukuku-özel hukuk ayırımını öğrenir.
5) Learn the judicial system is being implemented in Turkey.
6) Ülkede uygulanmakta olan yargı sistemini öğrenir.
7) İlk derece mahkemesi, ara derece mahkemesi, üst derece mahkemesi kavramlarını edinir.
8) Dava türleri hakkında bilgi sahibi olur.
9) Hukuk kurallarının uygulanmasında geçerli olan temel prensipleri öğrenir.
10) Özel haklar –kamu hakları ayırımını, hak türlerini öğrenir.
11) Müeyyide türlerini öğrenir.
12) Gerçek kişi, tüzel kişi kavramlarını edinir.
13) Sözleşmelerin geçerlilik koşullarını inceler, sözleşmelerdeki eksik unsurları tespit eder.
14) İrade sakatlıklarını ve irade sakatlıkları karşısında yapılması gerekenleri öğrenir.
15) Haksız fiil ve tazminat kavramını edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplumsal düzen kuralları, hukuk sistemleri, hakkaniyet, vicdan, cezalandırma, yaptırım gibi temel hukuki kavramlar
2) Hukukun kaynakları
3) Hukukun dalları
4) Türkiye’de yargı kolları
5) Dava türleri
6) Hukuk kurallarının uygulanması
7) Vize Sınavı
8) Hukuki işlemler, irade bozuklukları
9) Hak kavramı
10) Müeyyide kavramı, müeyyide türleri
11) Kişilik kavramı, gerçek kişi-tüzel kişi ayırımı
12) Sorumluluk kavramı
13) Borcun kaynakları
14) Sözleşme türleri, sözleşmenin unsurları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Hukukun Temel Kavramları, Kemal Gözler, Ekin Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 120