İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IMT2012
Ders İsmi: Konut Kültürü ve Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Konut ve kültür kavramının kavramlarını anlama, kültürel farklılığın konut tasarımına etkisi ve farklı kültürlerdeki örnek konutlarını inceleme.
Dersin İçeriği: Sanat, mimari akımlar ve mobilya ve konut konuları, tarihi ve kuramları hakkında bilgilenme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1. Konut kavramını kavrama
2) 2. Kültür kavramını ve farklı kültürleri sosyolojik olarak öğrenme
3) Kültürel ve sosyal faktörlerin biçimle ilişkisi ve kültürel değişim sürecini anlama
4) Kullanıcı gereksinimleri,sınırlar, mekanlar arası ilişkileri görme
5) Kimlik,sokak,mahalle,mahremiyet aidiyet kavramlarını öğrenme
6) Kültür-konut ilişkisini anlama ve tasarlanma
7) Farklı kültürlerden konut örneklerini ve farklılıklarını öğrenme
8) Geleneksel türk evini tanıma
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriğinin anlatılması. tanışma
2) Mekan kullanımı, gereksinmeler, insan-mekan boyutu, kültür, sosyal düzen, mahremiyet, sosyal Etkileşim. Kalınkara, V. (2001). Konutta İç Dekorasyon, Teknik Yayınevi, Muhendislik, Mimarlık Yayınları, Ankara.
3) Konut gereksinimleri ve konut tipolojisi. .Kalınkara, V. (2001). Konutta İç Dekorasyon, Teknik Yayınevi, Muhendislik, Mimarlık Yayınları, Ankara.
4) Planlama ve tasarlama kavramları / Türkiye’de ve Dünya’da konut planlaması ve tasarımı Kalınkara, V. (2001). Konutta İç Dekorasyon, Teknik Yayınevi, Muhendislik, Mimarlık Yayınları, Ankara.
5) Geleneksel Türk konutunu inceleme Mitton, M. (2011). Residential Interior Design: A Guide To Planning Spaces, Wiley, U.S.A.
6) Farklı kültürlerdeki konutları inceleme. 3. Dodsworth, S. (2009). The Fundamentals of Interior Design, Ava Publishing, U.K.
7) sınav sınav
8) Mahremiyet, mekan, kimlik, aidiyet vb. Kavramlar. Broker, G. ve Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? YEM Kitapevi, İstanbul.
9) Kentleşme, kentlerde konut üretimi, gelişimi, konut tipolojileri, değişim, dönüşüm ve kültür-konut ilişkisi. Mitton, M. (2011). Residential Interior Design: A Guide To Planning Spaces, Wiley, U.S.A.
10) öğrenci sunumları
11) öğrenci sunumları
12) Mekan analizleri Broker, G. ve Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? YEM Kitapevi, İstanbul.
13) Apartmanlar ve mekan kullanımı, toplu konut kavramı, mekan ve mesafeler, kişisel, sosyal, kamusal mesafeler, anlam. Mitton, M. (2011). Residential Interior Design: A Guide To Planning Spaces, Wiley, U.S.A.
14) sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Broker, G. ve Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir?, YEM Kitapevi, İstanbul.
3. Dodsworth, S. (2009). The Fundamentals of Interior Design, Ava
Publishing, U.K.
4. Mitton, M. (2011). Residential Interior Design: A Guide To Planning
Spaces, Wiley, U.S.A.
5. Kalınkara, V. (2001). Konutta İç Dekorasyon, Teknik Yayınevi,
Muhendislik, Mimarlık Yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1. Broker, G. ve Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir?, YEM Kitapevi, İstanbul.
3. Dodsworth, S. (2009). The Fundamentals of Interior Design, Ava
Publishing, U.K.
4. Mitton, M. (2011). Residential Interior Design: A Guide To Planning
Spaces, Wiley, U.S.A.
5. Kalınkara, V. (2001). Konutta İç Dekorasyon, Teknik Yayınevi,
Muhendislik, Mimarlık Yayınları, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi
2) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi
3) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi
4) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi
2) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi
3) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi
4) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 1 1
Laboratuvar 1 1 1
Uygulama 1 1 1
Derse Özgü Staj 1 1 1
Arazi Çalışması 1 1 1
Sunum / Seminer 3 4 12
Proje 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 31