Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TDS1022
Ders İsmi: Büro Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Güler SEZGİN
Dersi Veren(ler): MERVE ÖZHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı okuyan öğrenciler için temel alan dersidir. Bürolar ilk oluşumundan bugüne kadar büyük bir değişim göstermişlerdir. Çalışma hayatının üretim dışında kalan tüm zamanlarının büro ortamında geçtiği düşünülürse dersin etkisinin çok büyük olduğunu kabul edebiliriz. Bürolardaki günlük işleyişin tamamının öğretilmesi bu dersle hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Yönetim kavramı, Yönetimin tarihsel gelişmi, Yönetim modelleri Büroların doğuşu Büro tipleri Bürolarda yapılan işler ve bu işlerin yapılma biçimleri Gelişen teknoloji ve büroların bu değişime ayak uydurma biçimleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Büro yönetimi alanı için temel ders olan bu derste büro yönetiminin içeriğini bilmek. Bürolarda çalışma koşulları, büro makinelerinin ve araç-gereçlerin kullanım. Büronun işleyişini bölümden öğrendiği bilgilerle organize edebilmek. Büro yönetiminde öğrenciye bir büronun işleyişi ile ilgili günlük pratik bilgiler verilir. Telefon bağlama, fotokopi çekme, zaman yönetimi, dosyalama arşivleme teknikleri gibi. Büro yönetimi mezun olan öğrencilerin alanda çalışmaya başladıklarında ilk ihtiyaç duyacakları derstir. Kişilerarası iletişim ve çalışma ortamı prensipleri bu derste öğrenciye kazandırılır. Büro yönetimi dersini almış olan öğrenci, bir büroda çalışan bu dersi almamış bir kişiye göre çok daha kolay organize etme becerisine sahip olan kişi olacaktır.
2) Büro yönetimi alanı için temel ders olan bu derste büro yönetiminin içeriğini bilmek. Bürolarda çalışma koşulları, büro makinelerinin ve araç-gereçlerin kullanım. Büronun işleyişini bölümden öğrendiği bilgilerle organize edebilmek. Büro yönetiminde öğrenciye bir büronun işleyişi ile ilgili günlük pratik bilgiler verilir. Telefon bağlama, fotokopi çekme, zaman yönetimi, dosyalama arşivleme teknikleri gibi. Büro yönetimi mezun olan öğrencilerin alanda çalışmaya başladıklarında ilk ihtiyaç duyacakları derstir. Kişilerarası iletişim ve çalışma ortamı prensipleri bu derste öğrenciye kazandırılır. Büro yönetimi dersini almış olan öğrenci, bir büroda çalışan bu dersi almamış bir kişiye göre çok daha kolay organize etme becerisine sahip olan kişi olacaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim ve Büro Yönetimi Kavramı, Tarihsel gelişimleri, Yönetim Teorileri Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
2) Büro çeşitleri, İşlev ve Fonksiyonları, Büro organizasyonu ve sistem iyileştirme teknikleri Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
3) Büro Çalışanları ve Büro Yöneticisi Kavramları Bürolarda meslek ve iş etiği Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
4) Dosyalama ve arşivleme Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
5) Bürolarda ergonomi ve tasarım Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
6) Bürolarda örgütlenme, Bürolarda planlama ve koordinasyon Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
7) Ara Sınav Ders Notları
8) Bürolarda iş analizi ve performans değerleme Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
9) Bürolarda iletişim yönetimi(teknikleri) ve yazışma teknikleri Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
10) Bürolarda iş, kalite, zaman, stres, kontrol, verimlilik ve etkinlik yönetimi Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
11) Bürolarda iletişim türleri, şekilleri, engelleri ve aşma yolları Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
12) Büroların bilgi sistemleri ve büroların otomasyonu Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
13) Büroların bilgi sistemleri ve büroların otomasyonu Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013
14) Genel Tekrar Ders Notları
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği , Nihat Aytürk, Nobel Akademik Yayıncılık 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 5
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. 5
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 28 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 90