Ağız ve Diş Sağlığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ADS2015
Ders İsmi: Diş Hekimliğinde Klinik Uygulamalar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYSE DERELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERHAN TÜĞCU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Klinik pratiğin temel kavramları. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramları. Hastayı koltuğa oturtarak operasyona hazırlamak, gerekli alet ve malzemeleri tedavi alanına getirmek. Dört elli diş hekimliği uygulaması.Endodonti, protetik diş tedavisi, ortodonti, ağız, diş ve çene hastalıkları cerrahisi kliniklerinde tanı ve tedavi amaçlı uygulanan ileri yöntemleri ve bu tedaviler esnasında, ağız ve diş sağlığı teknikerinin rolü konularını içerir.
Dersin İçeriği: Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi klinik prosedürleri
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi klinik prosedürleri
Prostodonti klinik prosedürleri
Prostodonti klinik prosedürleri
Restoratif diş kozmetik prosedürleri
Endodontik klinik prosedürler
Endodonti klinik eğitimi
Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi klinik eğitimi
Periodontolıji klinik eğitimi
Pedodonti klinik eğitimi
Pedodonti klinik eğitimi
Ortodonti klinik eğitimi
Ortodonti klinik eğitimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme becerisi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapma becerisi Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi -
2) Ağız Diş ve Çene Cerrahisi klinik eğitimi -
3) Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi -
4) Protetik Diş Tedavisi klinik eğitimi -
5) Restoratif Diş Tedavisi klinik eğitimi -
6) Endodonti klinik eğitimi -
7) Ara sınav ders notları
8) Endodonti klinik eğitimi -
9) Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi klinik eğitimi -
10) Periodontoloji klinik eğitimi -
11) Pedodonti klinik eğitimi -
12) Pedodonti klinik eğitimi -
13) Ortodonti klinik eğitimi -
14) Ortodonti klinik eğitimi -
15) Final Sınavı Ders notları
16) Final Sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mesleki bilgi ve becerisini arttırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. Alanı ile ilgili bilgi ve becerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir. Aldığı temel düzeyde kuramsal bilgiyi çevre ve halk sağlığını koruma konusunda uygulayabilir. Laboratuvarlardaki iş sağlığı ve güvenliğini bilerek davranış geliştirebilir. Alan ve tıbbi terminolojiyi öğrenebilir. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini bilir, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü aktarabilir. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi. Ağız ve diş sağlığı ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi. Çalışma ortamında mesleki kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının nedenlerini bilip doğru ergonomik davranışları uygular. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarını dahil ederek tedaviye uygun bir şekilde araç gereç, malzemeyi ve diş ünitini yeni bir hasta kabul etmeye uygun hale getirebilirler. Tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olurlar. Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilirler. Kendisini, hastayı ve diş hekimini radyasyondan korumanın yollarını bilir ve uygularlar.
3) Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir. Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlayabilir. Alanıyla ilgili temel bilgi ve becerilerini kullanabilir, verileri yorumlayıp değerlendirebilir ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki bilgi ve becerisini arttırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. Alanı ile ilgili bilgi ve becerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir. Aldığı temel düzeyde kuramsal bilgiyi çevre ve halk sağlığını koruma konusunda uygulayabilir. Laboratuvarlardaki iş sağlığı ve güvenliğini bilerek davranış geliştirebilir. Alan ve tıbbi terminolojiyi öğrenebilir. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini bilir, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü aktarabilir. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi. Ağız ve diş sağlığı ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi. Çalışma ortamında mesleki kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının nedenlerini bilip doğru ergonomik davranışları uygular. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarını dahil ederek tedaviye uygun bir şekilde araç gereç, malzemeyi ve diş ünitini yeni bir hasta kabul etmeye uygun hale getirebilirler. Tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olurlar. Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilirler. Kendisini, hastayı ve diş hekimini radyasyondan korumanın yollarını bilir ve uygularlar. 5
3) Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir. Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlayabilir. Alanıyla ilgili temel bilgi ve becerilerini kullanabilir, verileri yorumlayıp değerlendirebilir ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Proje 8 5 40
Ödevler 8 5 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 206