Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilerin, program kapsamında sunacağı hizmetlerde dikkat etmesi gereken hijyen ve sanitasyon kuralları hakkında bilgi edinmesini, saç ve cilt hastalıklarının tanımlanmasıyla birlikte bunlara neden olan mikroorganizmaların büyüme- üreme koşullarını göz önünde bulundurmasını ve çalışma hayatında sağlık açısından gerekli güvenlik önlemlerini almasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: |
Hijyenin ve Sanitasyonun Tanımı, Dezenfeksiyonun tarihi ,dezenfeksiyonla ilgili tanımlar, Deri Hastalıklarına Neden Olan Mikroorganizmalar- Bulaşma ve Korunma Yöntemleri, Saç Hastalıklarına Neden Olan Mikroorganizmalar- Bulaşma ve Korunma Yöntemleri, Kozmetik ürünlerde, cihazlarda ve aletlerde mikroorganizmaların gelişimini tetikleyen unsurlar ve korunma yöntemleri, Kişisel Bakım, Kuaförlük ve Berberlik Hizmetlerinde Genel Hijyen, Cilt ve Vücut Bakım Hizmetlerinde Genel Hijyen, Dezenfaktanlar ve Sterilizasyon Ürünler, Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon Yöntemleri, Güzellik Merkezlerinde DAS Uygulamaları, Kuaför ve Berber Hizmetlerinde DAS Uygulamaları konularında bilgi verilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hijyenin ve Sanitasyonun Tanımı |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
2) |
Deri hastalıklarını öğrenir. |
Hygiene and Sanitation, Anadolu University Press |
3) |
Deri Hastalıklarına Neden Olan Mikroorganizmalar, Bulaşma ve Korunma Yöntemleri |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları, |
4) |
Saç Hastalıkları |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
5) |
Saç Hastalıklarına Neden Olan Mikroorganizmalar,Bulaşma ve Korunma Yöntemleri |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
6) |
Kozmetik ürünlerde, cihazlarda ve aletlerde mikroorganizmaların gelişimini tetikleyen unsurlar ve korunma yöntemleri |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
7) |
vize sınavı |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
8) |
Kuaförlük ve Berberlik Hizmetlerinde Genel Hijyen |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
9) |
Kuaförlük ve Berberlik Hizmetlerinde Genel Hijyen |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
10) |
Cilt ve Vücut Bakım Hizmetlerinde Genel Hijyen |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
11) |
Dezenfaktanlar ve Sterilizasyon Ürünleri |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
12) |
Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon Yöntemleri |
Hygiene and Sanitation, Anadolu University Press |
13) |
Güzellik Merkezlerinde DAS Uygulamaları |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları |
14) |
Kuaför ve Berber Hizmetlerinde DAS Uygulamaları |
Hijyen ve Sanitasyon,Anadolu Üniversitesi Yayınları, |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme
Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme |
|
2) |
Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme
Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme |
|
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
7) |
Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. |
|
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
10) |
Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme |
|
11) |
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
12) |
Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
|
13) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
|
14) |
Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
|