Adalet (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1026 | ||||||||
Ders İsmi: | Idecad | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar ortamında bir mimari projenin üretimi, 3 boyutlu modellenmesi, görselleştirmesi ve sunumuna kadar tüm süreçleri İdeCAD yazılımını kullanarak oluşturmak |
Dersin İçeriği: | 1) ideCAD yazılımını kullanma becerisinin kazandırılması 2) CAD yazılımlarıyla iç mimari tasarımlar yapma becerisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Program hakkında genel bilgi ve arayüz tanıtımı (detaylı menü anlatımı) | idecad programı |
2) | Röperli krokiyle koordinat girişi(parsel oluşturma) Aks,duvar,kapı-pencere, mahal ayarları ve çizimi | idecad |
3) | Kolon,kiriş,döşeme çizimi ve ayarları | idecad |
4) | Kat genel ayarları, kat kopyalama | |
5) | 2 boyutlu araçlar(çizgi,elips,tarama,ölçülendirme vb) modifiye elemanlar(döndürme,simetri,trim) | |
6) | Proje örnek çizim | idecad |
7) | ara sınav | |
8) | Profil objeleri(kartonpiyer,süpürgelik,kat silmesi,söve), hazır kesitlerden profil objesi oluşturma veya kendi oluşturduğumuz bir kesiti tanımlama | |
9) | Cephe tasarımı(dış cephe kaplama,giydirme cephe,uzatılmış obje) çizimi ve ayarları | |
10) | Cephe tasarımı(dış cephe kaplama,giydirme cephe,uzatılmış obje) çizimi ve ayarları | |
11) | Metraj | |
12) | Mimari objelere malzeme atama,ve ayarları internetten malzeme bulup programa atama | |
13) | sınav | |
14) | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | idecad programı |
Diğer Kaynaklar: | idecad kitabı ve ders videoları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumlulukların önemini kavramıştır. | ||||||||||||
2) Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
3) Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | ||||||||||||
4) Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | ||||||||||||
5) Analitik düşünme yeteneğini kazanır. | ||||||||||||
6) Türk Yargı sistemine hakimdir. | ||||||||||||
7) Dünya kültürlerine açık,farklı inanç,yaşam ve düşünce biçimlerine saygılı,bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgular. | ||||||||||||
8) Hayat boyu öğrenmenen önemini benimseyerek,bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||
9) Ulusal ve Uluslararası boyutlarda yargı ve diğer ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||||||
10) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||||||||
11) Alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. | ||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | ||||||||||||
13) Türkçenin yapısı ve temel dil bilgisi özelliklerini kavrayarak okuduğu metinleri gerektiği gibi anlar ve söz varlığının zenginleşmesiyle, yazılı ve sözlü ifade aracı olarak Türkçeyi doğru konuşup yazabilme yeteneği kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumlulukların önemini kavramıştır. | |
2) | Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | |
3) | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | |
4) | Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | |
5) | Analitik düşünme yeteneğini kazanır. | |
6) | Türk Yargı sistemine hakimdir. | |
7) | Dünya kültürlerine açık,farklı inanç,yaşam ve düşünce biçimlerine saygılı,bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgular. | |
8) | Hayat boyu öğrenmenen önemini benimseyerek,bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
9) | Ulusal ve Uluslararası boyutlarda yargı ve diğer ilgili gelişmeleri takip eder. | |
10) | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
11) | Alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | |
13) | Türkçenin yapısı ve temel dil bilgisi özelliklerini kavrayarak okuduğu metinleri gerektiği gibi anlar ve söz varlığının zenginleşmesiyle, yazılı ve sözlü ifade aracı olarak Türkçeyi doğru konuşup yazabilme yeteneği kazanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 6 | 6 | 36 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Derse Özgü Staj | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 58 |