İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1026 | ||||||||
Ders İsmi: | Idecad | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar ortamında bir mimari projenin üretimi, 3 boyutlu modellenmesi, görselleştirmesi ve sunumuna kadar tüm süreçleri İdeCAD yazılımını kullanarak oluşturmak |
Dersin İçeriği: | 1) ideCAD yazılımını kullanma becerisinin kazandırılması 2) CAD yazılımlarıyla iç mimari tasarımlar yapma becerisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Program hakkında genel bilgi ve arayüz tanıtımı (detaylı menü anlatımı) | idecad programı |
2) | Röperli krokiyle koordinat girişi(parsel oluşturma) Aks,duvar,kapı-pencere, mahal ayarları ve çizimi | idecad |
3) | Kolon,kiriş,döşeme çizimi ve ayarları | idecad |
4) | Kat genel ayarları, kat kopyalama | |
5) | 2 boyutlu araçlar(çizgi,elips,tarama,ölçülendirme vb) modifiye elemanlar(döndürme,simetri,trim) | |
6) | Proje örnek çizim | idecad |
7) | ara sınav | |
8) | Profil objeleri(kartonpiyer,süpürgelik,kat silmesi,söve), hazır kesitlerden profil objesi oluşturma veya kendi oluşturduğumuz bir kesiti tanımlama | |
9) | Cephe tasarımı(dış cephe kaplama,giydirme cephe,uzatılmış obje) çizimi ve ayarları | |
10) | Cephe tasarımı(dış cephe kaplama,giydirme cephe,uzatılmış obje) çizimi ve ayarları | |
11) | Metraj | |
12) | Mimari objelere malzeme atama,ve ayarları internetten malzeme bulup programa atama | |
13) | sınav | |
14) | sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | idecad programı |
Diğer Kaynaklar: | idecad kitabı ve ders videoları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |||||||
2) Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |||||||
3) İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |||||||
4) İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |||||||
5) Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |||||||
6) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |||||||
7) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |||||||
8) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |
2) | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |
3) | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |
4) | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |
5) | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |
6) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |
7) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |
8) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 6 | 6 | 36 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Derse Özgü Staj | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 58 |