Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1026
Ders İsmi: Idecad
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEDA ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar ortamında bir mimari projenin üretimi, 3 boyutlu modellenmesi, görselleştirmesi ve sunumuna kadar tüm süreçleri İdeCAD yazılımını kullanarak oluşturmak
Dersin İçeriği: 1) ideCAD yazılımını kullanma becerisinin kazandırılması
2) CAD yazılımlarıyla iç mimari tasarımlar yapma becerisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İdeCAD programıyla tüm proje sürecini ele almak(anan proje,ölçülendirme,kesit görünüş,paftalar,metraj,sunumlar
2) Diğer programlardan projelere data alışverişi işlemlerini yapar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1) ideCAD yazılımını kullanma becerisinin kazandırılması
2) CAD yazılımlarıyla iç mimari tasarımlar yapma becerisi
3) İç mimari tasarımı bilgisayar ortamında geliştirmek
4) İdeCAD programına hakim olma
5) Bilgisayar destekli tasarımın önemini kavrama
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Program hakkında genel bilgi ve arayüz tanıtımı (detaylı menü anlatımı) idecad programı
2) Röperli krokiyle koordinat girişi(parsel oluşturma) Aks,duvar,kapı-pencere, mahal ayarları ve çizimi idecad
3) Kolon,kiriş,döşeme çizimi ve ayarları idecad
4) Kat genel ayarları, kat kopyalama
5) 2 boyutlu araçlar(çizgi,elips,tarama,ölçülendirme vb) modifiye elemanlar(döndürme,simetri,trim)
6) Proje örnek çizim idecad
7) ara sınav
8) Profil objeleri(kartonpiyer,süpürgelik,kat silmesi,söve), hazır kesitlerden profil objesi oluşturma veya kendi oluşturduğumuz bir kesiti tanımlama
9) Cephe tasarımı(dış cephe kaplama,giydirme cephe,uzatılmış obje) çizimi ve ayarları
10) Cephe tasarımı(dış cephe kaplama,giydirme cephe,uzatılmış obje) çizimi ve ayarları
11) Metraj
12) Mimari objelere malzeme atama,ve ayarları internetten malzeme bulup programa atama
13) sınav
14) sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: idecad programı
Diğer Kaynaklar: idecad kitabı ve ders videoları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar.
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür.
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Laboratuvar 6 6 36
Uygulama 1 1 1
Derse Özgü Staj 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 2 2 4
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 58