Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1027 | ||||||||
Ders İsmi: | Gastronomi ve Mutfak Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN Öğ.Gör. Esra Destegül |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste yiyeceğin kültürel anlamlarını ve yenileceği/yenilmeyeceğini nasıl etkilediğini, öğünlerdeki değişimleri, yemek zamanlarının ve içme alışkanlıklarının eskiden günümüze nasıl değiştiğini, mutfağın evrimini ve ağırlama geleneğinin gelişimini incelemektedir |
Dersin İçeriği: | Geçmişten günümüze gıdanın değişimi ve gelişiminin incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar | Yok |
2) | Tarih Öncesi(Prehistorik) Dönem | Yok |
3) | Uygarlıklar ve Gastronomi | Yok |
4) | Hititler | Yok |
5) | Eski Mısır | Yok |
6) | Mezopotamya Mutfak Kültürü | Yok |
7) | Ara sınav-Ders Notları | Yok |
8) | Sümerler | Yok |
9) | Frigler | Yok |
10) | Antik Yunan ve Roma | Yok |
11) | Aztek ve Maya,İnkalar ve Latin Amerika | Yok |
12) | Büyük Kıtlıklar Çağı-Ortaçağ | Yok |
13) | Modern Gastronomi | Yok |
14) | Post-Modern Gastronomi | Yok |
15) | Final Sınavı-Ders Notları | Yok |
16) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Gastronomi Tarihi – Deniz GÜRSOY |
Diğer Kaynaklar: | Gastronomi Tarihi – Deniz GÜRSOY |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||
2) Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | |||||||||
4) Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||
6) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |||||||||
7) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |||||||||
10) Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | |
4) | Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. | |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |
6) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |
7) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | |
10) | Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 16 |