İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1027 | ||||||||
Ders İsmi: | Gastronomi ve Mutfak Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN Öğ.Gör. Esra Destegül |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste yiyeceğin kültürel anlamlarını ve yenileceği/yenilmeyeceğini nasıl etkilediğini, öğünlerdeki değişimleri, yemek zamanlarının ve içme alışkanlıklarının eskiden günümüze nasıl değiştiğini, mutfağın evrimini ve ağırlama geleneğinin gelişimini incelemektedir |
Dersin İçeriği: | Geçmişten günümüze gıdanın değişimi ve gelişiminin incelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar | Yok |
2) | Tarih Öncesi(Prehistorik) Dönem | Yok |
3) | Uygarlıklar ve Gastronomi | Yok |
4) | Hititler | Yok |
5) | Eski Mısır | Yok |
6) | Mezopotamya Mutfak Kültürü | Yok |
7) | Ara sınav-Ders Notları | Yok |
8) | Sümerler | Yok |
9) | Frigler | Yok |
10) | Antik Yunan ve Roma | Yok |
11) | Aztek ve Maya,İnkalar ve Latin Amerika | Yok |
12) | Büyük Kıtlıklar Çağı-Ortaçağ | Yok |
13) | Modern Gastronomi | Yok |
14) | Post-Modern Gastronomi | Yok |
15) | Final Sınavı-Ders Notları | Yok |
16) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Gastronomi Tarihi – Deniz GÜRSOY |
Diğer Kaynaklar: | Gastronomi Tarihi – Deniz GÜRSOY |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |||||||
2) Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |||||||
3) İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |||||||
4) İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |||||||
5) Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |||||||
6) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |||||||
7) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |||||||
8) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |
2) | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |
3) | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |
4) | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |
5) | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |
6) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |
7) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |
8) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 16 |