Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1027
Ders İsmi: Gastronomi ve Mutfak Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN
Öğ.Gör. Esra Destegül
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste yiyeceğin kültürel anlamlarını ve yenileceği/yenilmeyeceğini nasıl etkilediğini, öğünlerdeki değişimleri, yemek zamanlarının ve içme alışkanlıklarının eskiden günümüze nasıl değiştiğini, mutfağın evrimini ve ağırlama geleneğinin gelişimini incelemektedir
Dersin İçeriği: Geçmişten günümüze gıdanın değişimi ve gelişiminin incelenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1) Yemek Tarihi ve tarihçiliğini kavrar
2) Beslenme eyleminin sadece biyolojik bir gereklilik değil kültürel anlamlar içerdiğini anlar
3) İnsanoğlunun yiyecek bulma ve üretme süreci içinde kat ettiği aşamaları tarih öncesi çağlardan ilk medeniyetlerin ortaya çıkış süreci içinde irdeler
4) Antik dünyada Ortadoğu (Antik Mısır- Sümer- Hitit), Akdeniz’de ( Antik Yunan ve Roma) ve Uzak Doğu’da,Hint ve Çin) ortaya çıkan yemek kültürlerini inceler
5) Ortaçağ dünyasında İslam, Bizans ve Orta Asya Türk kültürlerinde oluşan yemek alışkanlıklarını karşılaştırmalı olarak çalışır
6) Buğday, pirinç, mısır gibi temel tahılların, sebze, meyve, baharat ve içeceklerin tarihini ve yayılma sürecini öğrenir
7) Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur. Bu çerçevede temel pişirme tekniklerini bilir, uygular ve geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar Yok
2) Tarih Öncesi(Prehistorik) Dönem Yok
3) Uygarlıklar ve Gastronomi Yok
4) Hititler Yok
5) Eski Mısır Yok
6) Mezopotamya Mutfak Kültürü Yok
7) Ara sınav-Ders Notları Yok
8) Sümerler Yok
9) Frigler Yok
10) Antik Yunan ve Roma Yok
11) Aztek ve Maya,İnkalar ve Latin Amerika Yok
12) Büyük Kıtlıklar Çağı-Ortaçağ Yok
13) Modern Gastronomi Yok
14) Post-Modern Gastronomi Yok
15) Final Sınavı-Ders Notları Yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gastronomi Tarihi – Deniz GÜRSOY
Diğer Kaynaklar: Gastronomi Tarihi – Deniz GÜRSOY

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 2 8
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 2 2 4
Toplam İş Yükü 16