İnşaat Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1028 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Mutfak Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İRFAN YOLAÇAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İRFAN YOLAÇAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel mutfak hakkında bilgi sahibi olmaları ve bilinçli birer tüketici olmaları. |
Dersin İçeriği: | SAĞLIKLI OLARAK ÜRÜN SATIN ALABİLME TEMEL MUTFAK BİLGİLERİNİ GÖSTERMEK |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mutfak hakkında genel bilgi | YOK |
2) | Uluslararası doğrama teknikleri | YOK |
3) | Uluslar arası pişirme teknikleri | YOK |
4) | Gıda işleme teknikleri | YOK |
5) | Gıda işleme teknikleri | YOK |
6) | Etiket okuma | YOK |
7) | Ara sınav | YOK |
8) | Süt ürünleri | YOK |
9) | Tahıllar ve tahıl ürünleri | YOK |
10) | Et ürünleri | YOK |
11) | Su ve süt ürünleri | YOK |
12) | gıda bozulmaları | YOK |
13) | Bilinçli bir tüketici olmak | YOK |
14) | Bilinçli bir tüketici olmak | YOK |
15) | FİNAL | DERS NOTU |
16) | FİNAL | DERS NOTU |
Ders Notları / Kitaplar: | Mutfak hizmetleri yönetimi kitabı / Kitchen services management book |
Diğer Kaynaklar: | Mutfak hizmetleri yönetimi kitabı / Kitchen services management book |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |||||||
2) Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |||||||
3) İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |||||||
4) İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |||||||
5) Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |||||||
6) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |||||||
7) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |||||||
8) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. | |
2) | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. | |
3) | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. | |
4) | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. | |
5) | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. | |
6) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. | |
7) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. | |
8) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 12 |