Dersin Amacı: |
İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği: |
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı. |
|
2) |
Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi. |
|
3) |
Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı. |
|
4) |
Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri. |
|
5) |
Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi. |
|
6) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
7) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
8) |
ARASINAV |
|
9) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
10) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
11) |
Ailede çocuk katılımı |
|
12) |
Okulda çocuk katılımı |
|
13) |
Toplumda çocuk katılımı |
|
14) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması |
|
15) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Çalışma guruplarında sorumluluk alabilen, diğer sağlık meslek mensupları ile işbirliği yapabilen, etkili iletişim kurabilen, alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde olur. |
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
|
4) |
Uluslararası standartlarda uygun , fizyoterapi teknikerliği mesleğinin etik prensiplerini benimseyen, mesleki ve bilimsel olarak yeterli donanıma sahip, bilginin ve bilimin evrenselliğine inanan, etik ve akademik değerlere bağlı olan, insan haklarına saygılı, ilerici ve yenilikçi bir bilince sahip olur. |
|
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
6) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. |
|
7) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. |
|
10) |
Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle sakatlanan ve hekim tarafından tanısı konup fizyoterapist tarafından tedavisi belirlenen hastalara gerekli fizik tedavi ve rehabilitasyon programını sağlama becerisi edinir. |
|