Dersin Amacı: |
İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği: |
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı. |
|
2) |
Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi. |
|
3) |
Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı. |
|
4) |
Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri. |
|
5) |
Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi. |
|
6) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
7) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
8) |
ARASINAV |
|
9) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
10) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
11) |
Ailede çocuk katılımı |
|
12) |
Okulda çocuk katılımı |
|
13) |
Toplumda çocuk katılımı |
|
14) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması |
|
15) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibidirler. |
|
2) |
Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilirler. |
|
3) |
İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptirler. |
|
4) |
İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanıabilirler. |
|
5) |
Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptirler. |
|
6) |
Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
|
7) |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptirler. |
|
8) |
Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilirler. |
|