Dersin Amacı: |
İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği: |
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı. |
|
2) |
Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi. |
|
3) |
Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı. |
|
4) |
Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri. |
|
5) |
Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi. |
|
6) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
7) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
8) |
ARASINAV |
|
9) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
10) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
11) |
Ailede çocuk katılımı |
|
12) |
Okulda çocuk katılımı |
|
13) |
Toplumda çocuk katılımı |
|
14) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması |
|
15) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar.
2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar.
3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar.
4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar.
5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır.
6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar.
7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar.
8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar. |
|
2) |
1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar.
2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder.
3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler.
4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür. |
|
3) |
1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
4) |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. |
|
5) |
1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. |
|