Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1032
Ders İsmi: ÇOCUK KATILIMI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CANSU KÖKEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CANSU KÖKEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek.
Dersin İçeriği: İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Demokrasinin gelişimine paralel olarak; hak, adalet, özgürlük değerlerinin ortaya çıktığını vurgulayacak.
2) İnsan haklarının hiçbir ayrıma (ırk, dil, din) tabi olamayacağını değerlendirecek.
3) 21. yy.da bireyin özgürlüklerinin ön plana çıktığını örneklerle gösterecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı.
2) Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi.
3) Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı.
4) Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri.
5) Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi.
6) İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
7) İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
8) ARASINAV
9) Çocuk Hakları Sözleşmesi
10) Çocuk Hakları Sözleşmesi
11) Ailede çocuk katılımı
12) Okulda çocuk katılımı
13) Toplumda çocuk katılımı
14) Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması
15) Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara
Çifci, A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara
Diğer Kaynaklar: Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara
Çifci,A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Arazi Çalışması 4 8 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 108