Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1044
Ders İsmi: TURİZMDE GÜNCEL KONULAR
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İLKER GÜNAY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLKER GÜNAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, turizm çalışmaları için merkezi bir kavram olan kültürü oluşturan sinerjileri incelemektir
Dersin İçeriği: Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak
2) Turizm ve otel işletmeciliğinin bölgesel, ulusal ve uluslararası boyutlarını anlamak ve farkındalık sahibi olmak
3) Turizm ve otel işletmeciliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmak
4) Hizmet sektörünün kendine özgü dinamiklerinin bilincine sahip olmak ve mesleki mükemmeliyet standartlarını öğrenmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Turizme Genel Bakış yok
2) Uzay Turizmi yok
3) Hüzün Turizmi yok
4) Yavaş Turizm yok
5) Yenilikçi tatil tercihleri yok
6) Genel Tekrar yok
7) Ara Sınav Ders notları
8) Etkinlik Turizmi yok
9) Film Turizmi yok
10) Gastronomi Turizmi yok
11) Kruvaziyer Turizmi yok
12) Spor Turizmi yok
13) Ekoturizm yok
14) Genel Tekrar yok
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: LMS Sistemine yüklenen ders notları.
Diğer Kaynaklar: Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler, Doç. Dr. Şule Aydın Tükeltürk, Detay 2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 2
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1)Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir 3) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 4) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir. 2
2) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. 2) Bir yabancı dili kullanarak Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
3) 1) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 2
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 2
5) 1. Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2. Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 3. İnsan vücudunun temel yapısını ve önemli sistem hastalıklarını tanır. 4. Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur. 5. Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 6. Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler. 7. Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
6) 1- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. 2- İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3- Meslek uygulamaları için gerekli olan bilgisayar ve ofis cihazlarını etkin şekilde kullanır. 4- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 3 2 6
Proje 6 3 18
Ödevler 8 4 32
Toplam İş Yükü 120