Sağlık Kurumları İşletmeciliği | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1044 | ||||||||
Ders İsmi: | TURİZMDE GÜNCEL KONULAR | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İLKER GÜNAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İLKER GÜNAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, turizm çalışmaları için merkezi bir kavram olan kültürü oluşturan sinerjileri incelemektir |
Dersin İçeriği: | Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili temel kavramları anlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Turizme Genel Bakış | yok |
2) | Uzay Turizmi | yok |
3) | Hüzün Turizmi | yok |
4) | Yavaş Turizm | yok |
5) | Yenilikçi tatil tercihleri | yok |
6) | Genel Tekrar | yok |
7) | Ara Sınav | Ders notları |
8) | Etkinlik Turizmi | yok |
9) | Film Turizmi | yok |
10) | Gastronomi Turizmi | yok |
11) | Kruvaziyer Turizmi | yok |
12) | Spor Turizmi | yok |
13) | Ekoturizm | yok |
14) | Genel Tekrar | yok |
15) | Final Sınavı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | LMS Sistemine yüklenen ders notları. |
Diğer Kaynaklar: | Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler, Doç. Dr. Şule Aydın Tükeltürk, Detay 2013. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar. | ||||
2) 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür. | ||||
3) 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
4) 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. | ||||
5) 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1-Sağlık kurumları alanında kullanılan tıbbi terminolojiyi sıralar/açıklar. 2-Sağlık Kurumu işletmeciliği alanındaki işletme fonksiyonları süreçlerini (yönetim, organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) temel düzeyde açıklar/tanımlar. 3-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan mevzuatı sıralar/açıklar. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini sıralar/açıklar. 5-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan bilgisayar paket programlarını tanır. 6-Sağlık kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi dokümanların arşivleme süreçleri sıralar/açıklar. 7-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında kullanılan toplam kalite yönetim süreçlerini sıralar/açıklar. 8-Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile süreçleri (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) tanımlar/sıralar. | |
2) | 1-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki satın alma ve lojistik süreçlerini temel düzeyde amacına uygun yürütür/yapar. 2-Sağlık Kurumları işletmeciliği alanındaki tıbbi verileri (hasta, hastalık, tıbbi araç-gereç, ilaç, medikal sarf malzemeleri vb.) analiz eder. 3-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında kullanılan tıbbi dokümanları belirlenmiş kriterlere göre arşivler. 4-Sağlık kurumları işletmeciliği alanında hasta ve hasta yakınları ile ilgili süreçlerini (hasta kabul, tedavi süreçleri, hasta takip) belirli kriterlere (insan hakları, hasta hakları, sağlık mevzuatı) göre yürütür. | |
3) | 1-Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
4) | 1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. | |
5) | 1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 3 | 2 | 6 |
Proje | 6 | 3 | 18 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü | 120 |